גמליאל בכנס פורום תשע המדינות הדיגיטליות
גמליאל בכנס פורום תשע המדינות הדיגיטליותצילום: לע"מ, טל ברוך

מדינת ישראל אירחה היום (שלישי) את הכנס השנתי של פורום D9, פורום תשע המדינות הדיגיטליות, לראשונה מאז נוסד הפורום.

את הכנס הייחודי, הובילה השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, הממונה על המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית, אשר מכהנת השנה כנשיאה התורנית של הפורום.

בכנס, הוצגו הפיתוחים החדשניים המציבים את ישראל בחזית החדשנות הדיגיטלית בעולם, נערכו מושבים בנושאי ערים חכמות, חינוך דיגיטלי, בריאות דיגיטלית, כלכלה דיגיטלית, סוגיות אתיות בעידן דיגיטלי וטרנספורמציה דיגיטלית.

בנוסף, השרה גמליאל השיקה את "קמפוס", הפלטפורמה הלאומית ללמידה מקוונת, וחשפה את תכניות העבודה לדיגיטציה לאומית שיוביל המיזם הלאומי ישראל דיגיטלית שבמשרד לשוויון חברתי בשנת 2019.

כמו כן, כל אחת מהמדינות המשתתפות בפורום D9 הציגה את המודל שלה למדינה דיגיטלית, תוך הדגשת הפרויקטים הדיגיטליים אותן היא מקדמת.

פורום D9 כולל את אסטוניה, אורוגוואי, קנדה, בריטניה, ניו זילנד, דרום קוריאה, פורטוגל, מקסיקו וישראל.

"השימוש בכלים דיגיטליים יכולים לסייע רבות בצמצום פערים חברתיים" אמרה גמליאל בנאומה והוסיפה, "אם תבחנו את הפרויקטים שעל קידומם אנו עומלים במשרד לשוויון חברתי, תראו כי החוט המקשר בין כולם הוא שימוש בדיגיטציה כמנוף לשינוי חברתי. אין זה מקרי- הדבר נובע ישירות מהגדרת המטרה. המיזם 'ישראל דיגיטלית' הפועל במשרד לשוויון חברתי, יציב את ישראל בשורה הראשונה של המדינות המתקדמות טכנולוגית".

אבי כהן, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי: "כנס ישראל דיגיטלית הוא גולת הכותרת של העשייה המבורכת בת שלוש שנים של מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי. השרה גמליאל, עם כניסתה לתפקיד לקחה את מטה ישראל דיגיטלית והצליחה למנף את יכולותיו ופעולותיו למען החברה בישראל, למען צמצום פערים בין פריפריה למרכז, בין אוכלוסיות שונות, וכיום אנו מריצים עשרות פרויקטים בעשרות מיליוני שקלים שנוגעים לאזרח, שמקרבים אותו ונותנים לו שירותים ציבוריים טובים יותר, רפואה, חינוך, תעסוקה מקוונת, השכלה נגישה וכל זה נעשה בהובלתה של השרה במטה ישראל דיגיטלית".

שי-לי שפיגלמן, ראש מטה ישראל דיגיטלית: "המהפכה הדיגיטלית כבר כאן והיא העוצמתית ביותר במאה השנים האחרונות. היא משפיעה על כל תחומי החיים, ומשנה את המוצרים הציבוריים עצמם. לצערנו, כל החדשנות, היצירתיות ויזמות לא בהכרח מחלחלת למרחב הציבורי, ובטח לא מגיעה לכולם. בשביל זה הקימו את ישראל דיגיטלית. החזון שלנו הוא למנף את ההזדמנות הייחודית שהמהפיכה הדיגיטלית מביאה לנו ל-3 מטרות מרכזיות: צמצום פערים חברתיים, צמיחה כלכלית מואצת וממשל חכם וידידותי יותר".