ממשיכים לדון בחוק היועמ"שים

ועדת החוקה המשיכה היום (שני) להכין לקריאות שנייה ושלישית את חוק היועמ"שים.

הצעת חוק הממשלתית נועדה לשנות את אופן הבחירה של היועצים המשפטיים למשרדי הממשלה, מבחירה באמצעות מכרז לבחירה בידי השר הממונה על המשרד הממשלתי, על פי הצעה של ועדת איתור לתקופת כהונה של שבע שנים

ח"כ אמיר אוחנה אמר בדיון כי "לאור הטענה שמדובר על חוק הג'ובים אני מוכן להוסיף סעיף שלא ימונה יועמ"ש אלא אם נמצא כשיר לכהן כשופט מחוזי. הצעת החוק הממשלתית בנושא נועד לסרס את הצעת החוק הפרטית שלי ואינני מתכוון להצביע בעדה אלא אם ייעשו בה כמה שינויים".

ח"כ עודד פורר תמך בעמדתו. "הצעת החוק הפרטית היא נכונה והטובה. זו הממשלתית עוקרה מתוכן והיא גרועה כמעט בכל פרמטר. אם כבר הולכים לחקיקה, למרות שהממשלה יכולה לפטור משרות מסוימות ממכרז, חייב להיות תנאי סף כשירות לשופט מחוזי".

ח"כ בני בגין אמר כי "ההצעות השונות הן ניסיונות לעגל ריבועים והכל מוכיח שהצעת החוק הממשלתית לא טובה. קשה לראות איך מתגברים על הסתירות הפנימיות שבה. משרד המשפטים טוען שאין בחוק עצמו דבר המשנה את תפקיד היועמ"ש אבל לא כך מוצגים הדברים על-ידי נציג השרה וכשקוראים את הנוסח עולה ממנו שמנסים לשנות את התפקיד".

"חשוב לתת אופק שירות לפקידי המדינה אבל זה לא מתאים לחקיקה. קציבת כהונה עם אפשרות הארכה היא אולי הפתרון הגרוע ביותר. זה עלול לקדם את הרושם שמוטב לאותו פקיד להשביע את רצון הממונים", הוסיף בגין.

עו"ד תומר מאור מנהל מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "כרטיסי נבחרת ארגנטינה שהשרה רגב משכה לעובדי משרדה וכספים שהעביר השר גלנט לעמותה לפיתוח ירושלים להפקת מפות ועליהן ברכה אישית שלו על עשייתו, הם שני מקרים בהם היועמ"שים טענו שהדבר לא עבר דרכם. שחיתות פלילית תמיד מתחילה במינהל לא תקין- או שהיועמ"ש נרמס או שהיה עושה דברו של השר. החוק הוא חלק מניסיון להחליש את הפיקוח על עשיית נבחרי הציבור".