עובדים בהייטק. אילוסטרציה
עובדים בהייטק. אילוסטרציהצילום: istock

גם אם למדתם את התואר או הקורס הכי מדויקים, וגם אם הייתם מצטייני הכיתה, יתכן ותתקשו למצוא עבודה בהייטק מיד לאחר הלימודים.

מדובר בעולם תחרותי שבו הניסיון הוא הפרמטר החשוב ביותר, ועליכם מוטלת המשימה למצוא את מקום העבודה שיאפשר לכם לצבור את הניסיון הנחשק.

עופר אלשיך, סמנכ"ל כספים בקבוצת סלע, מקצר לכם את הדרך לעבודה הראשונה בהייטק עם שישה טיפים מועילים שירשימו כל מגייס.

היו זמינים כל הזמן ובכל מקום

אתם לא רוצים לפספס את ההזדמנות לעבוד בעבודת חלומותיכם בגלל שפרטי ההתקשרות שלכם היו שגויים. ודאו שפרטי ההתקשרות בקורות החיים שלכם נכונים, והוסיפו כמה שיותר דרכי התקשרות – כתובת אימייל, פרופיל לינקדאין (אם אין לכם פרופיל לינקדאין – תתחילו לעבוד על זה!), ואפילו מספר טלפון נוסף, ליתר ביטחון.

הפגינו מוטיבציה בכל שלב

נסיונו העשיר של עופר אלשיך לימד אותו שמעסיק יחיד עשוי לקבל עשרות או מאות קורות חיים מדי יום. קחו בחשבון שמועמדים אחרים עשויים להיות ראויים ומתאימים לא פחות מכם, ולכן עליכם להבליט את האמביציה, השאפתנות והמוטיבציה שלכם כבר בקורות החיים, ולוודא שהמגייס המרפרף על קורות החיים יתרשם מהרצון שלכם להצליח ולהתקדם.

הדגישו את היתרונות שלכם

סביר להניח שהמועמדים האחרים למשרה די דומים לכם – הם למדו את אותו החומר הלימודי (אולי אפילו באותו מוסד לימודים), הם חסרי ניסיון תעסוקתי או בעלי ניסיון מועט, והם מאוד רוצים להתקבל לעבודה. המשימה שלכם היא להדגיש את היתרונות הטבעיים, התכונות האישיות והיכולות הייחודיות המבדילים אתכם משאר המועמדים. נסו להבין אילו תכונות אופי וכישורים רלוונטיים למשרה ונסו להבליט אותם לאורך תהליך המיון.

ניסיון הוא לא הכל – בחיים ובעבודה

אל תנסו להסתיר את העובדה שאין לכם ניסיון מקצועי. המראיין שלכם יודע שאתם חסרי ניסיון, ובמקום לנסות להתחמק מהשאלה – הפכו את החיסרון ליתרון. עופר אלשיך מסביר שלעתים קרובות, קל יותר לעבוד עם מועמדים חסרי ניסיון – הם רעננים, מלאי מוטיבציה וצמאים לידע, ולכן אין ספק שיתרמו רבות למאמצי החברה. מעבר לכך, הם אינם סוחבים איתם הרגלים ושיטות עבודה ממקום העבודה הקודם שלהם, ולכן לא יתקשו לקבל על עצמם את שיטות העבודה של המעסיק הנוכחי.

חבר מביא חבר

כשאתם מחפשים עבודה בעולם ההייטק, החברים שלכם הופכים לנכס הגדול ביותר שלכם. עופר אלשיך מעיד מניסיון אישי – הדרך היעילה ביותר למצוא מועמדים ראויים היא מפה לאוזן. חברות הייטק רבות יודעות זאת, ולכן מתגמלות עובדים שמפנים אליהן חברים או מכרים המתאימים למשרה ולסביבת העבודה. נסו לשאול את האנשים שבסביבתכם אילו משרות מתפנות במקום העבודה שלהם, או להיפך – נסו למצוא קשר אישי בחברות שאתם מעוניינים לעבוד בהן.

המשיכו לחפש

הכיוונים רבים והמלאכה מרובה. אל תתייאשו, גם אם אתם עדיין מחפשים עבודה אחרי שבוע, חודש או מספר חודשים. חפשו באופן אקטיבי – לא רק דרך אתרי הדרושים אלא גם בפייסבוק, באתרי האינטרנט של החברות שמעניינות אתכם, ודרך חברים ומכרים. פרסמו את העובדה שאתם מחפשים עבודה. אל תחששו לשלוח מיילים למחלקות כוח אדם ולמגייסים על מנת להציע את עצמכם. זכרו שחיפוש עבודה הוא תהליך שמטרתו למצוא את המקום הנכון ביותר שבו תוכלו לצמוח, להתפתח וליהנות, וגם אם הוא לוקח זמן – בסופו של דבר, המאמצים ישתלמו.