טיבי: יש יותר רופאים יהודים ששוללים להם את הרשיון לעסוק ברפואה

חברי הכנסת הערבים שהשתתפו בדיון היום (ב') בנושא קבלת רישיונות לעיסוק ברפואה במרמה בחו"ל בוועדת הבריאות של הכנסת, הביעו מחאה על מה שלדבריהם הוצג כמתקפה על כלל העוסקים במקצועות הרפואה מהמגזר הערבי.

ח"כ עיסוואי פריג' ציין במהלך הדיון, "התעוררנו לכותרות על 'רישיון להרוג', אבל מי שלכאורה הניח את הנשק פה זו המדינה. אני מסכים שהיה כאן מחדל, אבל אתם (משרד הבריאות) שותפים לו".

לדבריו, "סטודנטים שקיבלו אישור מהמדינה לצאת וללמוד במוסדות האלה, סיימו את כל חובותיהם, את הבחינות ואת הסטאז' פתאום מוצגים כפושעים ולא מקבלים את הרישיון שמגיע להם. באיזה זכות משחקים כך ברגשות ומשלים צעירים והורים?"

ח"כ איימן עודה הוסיף, "אתם משנים את כללי המשחק באמצע המשחק. זה לא הגון וגורם עוול לסטודנטים ולמשפחות ששילמו הון עתק כדי שילדיהם ילמדו שם. אם אתם טוענים שלא לומדים שם או שלא תכירו במוסדות מלכתחילה וזה לגיטימי, או שתתנו את הרישיון במבחנים נוספים, אבל גם זה לא נעשה. החקירות, המשטרה, המעצרים באישון לילה וגם הכותרות הרועשות- כל אלה מטילים דופי במגזר הערבי כולו, שגם ככה סובל מקושי תעסוקתי".

ח"כ אחמד טיבי, רופא במקצועו, תקף גם את דרך ניהול החקירה בפרשה הספציפית, "המשטרה יצאה במבצע לילי, לא נגד סוחרי סמים או רוצחים חמושים. לא נגד מאפיה או כנופיות אלא נגד רופאים, חלקם נלקחו מהמחלקות".

"אם יש רופא או בוגר שזייף תעודה, לא עבר בחינה ועבר על כללי המוסר והחוק- יש להתמקד בו ולהעניש אותו. גם אני לא רוצה שמי שזייף יטפל בילדיי, אבל מדובר במקרים בודדים. לא עשרות מקרים, לא 'הרופאים הערבים'. רופאים ורוקחים ערבים הם מיטב אנשי המקצוע בארץ והם מקור של גאווה. אני עצמי למדתי רפואה באוניברסיטה העברית ואני מסכים שבתי הספר בארץ טובים יותר מאלה שבאותן מדינות שצוינו כאן, אבל אני גם מכיר אישית מספר רופאים שלמדו בארמניה ובמולדובה והם רופאים מצוינים", הוסיף טיבי.