שדה תעופה חדש בישראל

היסטוריה בישראל. כשבועיים לאחר חנוכת שדה התעופה הבינלאומי "רמון", ע"ש אילן ואסף רמון, החלו השבוע להמריא ולנחות טיסות מסחריות פנים ארציות בשדה התעופה רמון.

השדה הממוקם במרחק של כ- 18 ק"מ צפונית לעיר אילת יהווה את השער האווירי הדרומי של מדינת ישראל וישרת בעיקר את התיירות הפנים ארצית והבינלאומית לעיר אילת ולאתרי הנופש בדרומה של המדינה: מצפה רמון (מרחק של כ- 130 ק"מ) וים המלח (מרחק של כ- 180 ק"מ).

שדה התעופה
שדה התעופהצילום:קובי פינקלר

סיור בנמל החדש מגלה נפלאות. מסלול המראה ונחיתה באורך של 3,600 מ"ר, אשר יאפשר המראה של מטוסי סילון גדולים כמעט לכל יעד, מסלול הסעה, רחבות חנייה, מרכז אנרגיה מתקדם, מערכת מיון מזוודות בטכנולוגיה חדישה ומתקדמת, תחנת כיבוי אש ואזורי תפעול ותמך מודרניים על פי סטנדרטים בינלאומיים.

אם תהיתם באשר לגובה מגדל הפיקוח? הוא מתנשא לגובה 45 מטרים ולצידו 9 רחבות חנייה למטוסי סילון בינוניים ורחבי גוף ובנוסף תהיינה גם רחבות חנייה למטוסי טורבו-פרופ (Turboprop) ולמטוסים לתעופה קלה.

וכמובן בלי טרמינל אי אפשר. אז קחו בחשבון שלא מדובר כאן בטרמינל הקטן של אילת או שדה דב והטרמינל כאן הינו רחב ממדים, על שטח של כ- 30,000 מ"ר שייתן מענה לכ-2 מיליון נוסעים בשנה ברמת שירות גבוהה, עם מגוון שטחי מסחר, הסעדה וחנויות דיוטי פרי.

פנים הטרמינל
פנים הטרמינלצילום:קובי פינקלר

כן. וגם עלינו חשבו. כלומר אלו שבאו לבלות באילת, אז איך נגיע לאילת וממנה ? עופר לפלר דובר רשות שדות התעופה אומר שלרשות הנוסעים יעמדו שירותי הסעה לרמון מנמל התעופה הישן באילת, ללא תשלום, החל משעתיים וחצי לפני מועד ההמראה המתוכנן, בתדירות של 15 דקות. כל זאת לתקופת ההפעלה שמסתיימת בעוד שבועיים.

ההסעות לנמל התעופה רמון יועמדו לרשות הציבור במגרש החנייה הסמוך לנמל התעופה אילת (בין הטרמינל לתחנת הדלק). ההסעות מנמל התעופה רמון לאילת יצאו ממגרש החנייה הסמוך לאולם מקבלי הפנים.

ובחזרה לשדה החדש. בתוך שדה התעופה החדש, 'רמון' יכללו כל טיסות ה- Cost Low וטיסות השכר של חברות התעופה Ryanair WizzAir, easyJet, Transavia, Air Europa, Lufthansa, Finnair, Edelweiss, Ural Airlines ועוד.

יופיו של המקום הוא מיקומו בתוך הטבע בו הוא ממוקם וכך שדה התעופה החדש עוצב בהתאם למקום בו נבנה, ומשלב בתוכו את היופי הטבעי של אזור תמנע בו הוא ממוקם. אמנם היה מתבקש היה שגם יקרא כך, אבל הוחלט אחרת ו שמו הרשמי הוא: 'נמל תעופה רמון'.

אגב, למי שבכל זאת עוד מתגעגע לשדה הישן של אילת כדאי לדעת שהטיסות המסחריות יועתקו מנמל התעופה הישן באילת לשדה החדש ברמון בהדרגה עד לסגירתו המלאה של נמל אילת הישן ב- 18 במרס. ב-31.3.19 יופסקו גם כל ההמראות והנחיתות של הטיסות האזרחיות הבינלאומיות בנמל התעופה עובדה ויועתקו לנמל "רמון".

הטיסות הבינלאומיות המסחריות בנמל התעופה הבינלאומי "רמון" יופעלו גם הן באופן מדורג. ב- 4 ו-11 למרס ינחתו וימריאו מרמון שתי טיסות בינלאומיות של חברת "Ryanair" לפוזנאן ופראג. ב- 2 באפריל 2019 תועתק כל פעילות הטיסות הבינלאומיות מעובדה לרמון.

ולמי למי תודה? כדי לא להיכנס לפוליטיקות לקחנו את השר הממונה על השדה שר התחבורה ישראל כ"ץ שמציין, כי נמל התעופה רמון ישמש את התעופה הבינלאומית והפנים ארצית לדרומה של המדינה ויחליף את השדות הקיימים באילת ובעובדה. לדבריו, הנמל ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל ושדה אלטרנטיבי לנתב"ג, בשעת חירום.

"שמי אילת והנגב נפתחים לתחרות ומצטרפים למדיניות 'השמים הפתוחים', שהובילה לתחרות ולהוזלה דרמטית של מחירי הטיסות, לגידול עצום במספר הנוסעים, יותר מ- 22 מיליון נוסעים בשנה החולפת, לעומת כ- 10 מיליון נוסעים בלבד בשנת 2009, והיעד לשנה הנוכחית הוא 25 מיליון נוסעים", אמר השר כץ עם נחיתתה של הטיסה הראשונה בנמל רמון.

"שדה התעופה בתמנע נקרא ע"ש אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון. לפני כמה חודשים הוסר הלוט מעל 'שדה התעופה הבינלאומי ע"ש אילן ואסף רמון', במעמד רונה רמון ז"ל ומשפחתה. "אין דבר סמלי יותר ומתאים להנצחתם".

וגם ובעיקר על הביטחון חשבו כאן. גדר בגובה של יותר מעשרים מטרים מקיפה את השדה ממזרח בואכה ירדן ולמרחב הוכנסו מגוון כלים טכנולוגיים גלויים וסמויים כדי להגן על הנוסעים ( עלינו..).

אז אם רציתם רציתם להרגיש עוד יותר חו"ל בואכה אילת, הרי השדה החדש הזה יממש לכם את כל חזונכם.