סיכלו את המינוי שלי, אקבל אותו מעם ישראל

בראיון לערוץ 7 מסביר תא"ל במיל' גל הירש מדוע הקים את מפלגת 'מגן', ומספר על רצונו לשרת את עם ישראל כפי שעשה מאז גיל 14 כתלמיד פנימיה צבאית ועד תפקידו כאוגדונר דרך פיקוד על יחידות עילית בצה''ל.

הירש מציין כבר בפתח דבריו כי מאחר ונעשה לו סיכול ממוקד שמנע את מינויו למפכ"ל, וממילא נמנעה התכנית המהפכנית שביקש להוביל יחד עם השר ארדן ועם ראש הממשלה נתניהו במשטרת ישראל, הרי שלא נותרה לו ברירה אלא לפנות לעם ולבקש את המינוי ממנו, כהגדרתו.

"ברגע שנקראתי בהפתעה להיות מפכ"ל, הסכמתי לבוא אל הדגל, ואז באופן חמור וחסר תקדים נעשה סיכול ודאגו שאהיה מנוטרל בחקירות פליליות שהמציאו, וחשבתי שבפעם הבאה אחליף את המפכ"ל, וכשראיתי ממשיכים גם עכשיו להחזיק תיק פתוח אבל תפור שלא מאפשר לי לשרת את המדינה, החלטתי שאני לא מבקש את המינוי משהממשלה אלא מהעם, ולכן קמה מפלגת 'מגן'".

הירש קובע כי קצינים בדימוס, אנשי תקשורת ומשפט חברו כולם כדי למנוע ממנו לבצע את המהפכה שתכנן לבצע במשטרת ישראל, "הייתה מתוכננת מהפכה גדולה שעליה סיכמתי עם השר לביטחון פנים ועם ראש הממשלה. זו תכנית שהדאיגה רבים, ואני מבין שמבחינתם בצדק. הייתה אמורה להיות טלטלה רצינית מאוד במשטרה", אומר הירש המציג שורת מגמות בסיסיות שעל המשטרה לתקן ובה פשיעה חקלאית, שיטור היתר, ירי על שוטרים במגזר הערבי ועוד.

"משטרה זה עניין חברתי ומכיוון שיש מי שדואג לסכל את המינוי של למפכ"ל אני פונה אל העם. יש מי שזו שיטה אצלו לסכל מינויים בישראל. יש מי שסבור שכדי למנוע מינוי פותחים בחקירה ונוצר גם עינוי דין. תיק אחד שנתפר נסגר בחוסר אשמה כשאיימתי שאפנה לבג"ץ, ועכשיו מחזיקים תיק נוסף, וכשהודעתי שפניי לפוליטיקה אמרו שאמנם אין בתיק הזה כלום אבל בכל זאת רוצים לבדוק את נושא מס הכנסה... זו שיטה. מעבירים את הנושאים המרכזיים בישראל דרך להב 433. אני לא מוכן שזה ימשיך. לאזרח ישראלי מגיעה משטרה אזרחית".

מוסיף הירש ומציין כי מפלגתו לא קמה רק למטרה זו, אלא כדי להציב עמדה ימנית ביטחונית שלטעמו אינה מוצגת על ידי אף לא אחת מהמפלגות. "'מגן' היא ימין. תמיד הייתי איש ימין ומרגע שיצאתי לחיים אזרחיים השקפתי הביטחונית מדינית היא ימין מובהק. למפלגה יש נגיעות משמעותיות לתחומים שהימין התחיל "להזדכות" עליהם, ואני מדבר על ה"אורגינל" של ז'בוטינסקי", הוא אומר ומזכיר את חמשת המ"מים שהציב ז'בוטינסקי – מורה, מרפא, מזון, מעון ומלבוש, שבעבר העסיקו את הימין ולטעמו כעת כבר לא. "הקרב על הבית הוא בבית ובלבבות ולא רק במאבק עם הגרעין האיראני".

על האפשרויות לחבירה לאחת ממפלגות הימין הקיימות, אומר תא"ל הירש כי היו דיבורים, אך בין דיבורים למעשים מתברר שיש פער גדול, ולהערכתו למרות הניסיונות של גורמים מסוימים להניא אותו מתכניותיו הפוליטיות הציבור הישראלי מרגיש את הצורך בקיומה של מפלגה כדוגמת זו שלו, "ימין ביטחוני חברתי מתון", כהגדרתו.

ומה באשר לסקרים שאינם מציבים את מפלגתו כקיימת? על כך אומר הירש כי הסוקרים כלל אינם מציגים את מפלגתו כאופציה להצבעה, וזו להערכתו הסיבה לכך שאיש אינו מציין את כוונתו להצביע לה. "הם קובעים מציאות באמצעות הטיה וזה לא תקין וזה חמור".

עוד מוסיף הירש ומתאר את הסקרים כמציגים מציאות הנוגעת ליום הסקר בלבד. בהקשר זה הוא מזכיר את מפלגת הגימלאים שלא הופיעה כלל בסקרים וזכתה ב-7 מנדטים. "אני בונה על העם ויש לנו את הנתונים שלנו. אנחנו רצים לאורכה ורוחבה של המדינה, ואנחנו באוויר רק שבועיים וחצי, אבל זה מתקדם".

בהמשך השיחה אתו מתייחס הירש לבני גנץ, אותו הוא מכיר היטב משירותו הצבאי ארוך השנים. "אני מכיר את בני גנץ הלוחם המפקד והרמטכ"ל. אני לא יודע מה זה בני גנץ הפוליטיקאי. אני רואה אותו עם מעודדים בשכר ומעודדות עם בלונים, אני חושב שהוא עצמו לא מרגיש שם בנוח. זה לא בני שאני מכיר. אני לא מזהה אותו כשהוא תוקף את ראש הממשלה נתניהו על כך שהוא היה יותר או פחות לוחם. זה לא בני. זה סוג של ייעוץ או הכוונה שמאוד לא מתאימה לו".

"אני רואה במפלגה שלו עטיפת צלופן ואני לא מבין מה התוכן. אני מצפה שנשמע. אני לא יודע מה זה", אומר הירש המביע הסתייגות, בלשון המעטה, מרעיון הרוטציה עם לפיד: "אני חשוב שההרכב הזה כולו יצר אוסף של אנשים, הרכב רב מפלגתי של דעות שונות ואנשים שונים ממקומות שונים. אני ממתין לשמוע מה יהיה המסר ומה האידאולוגיה. אם התוכן של מפלגה היא רק להחליף שלטון ואחר כך נשב ונדבר, זה לא לעניין. אם יצרו אידאולוגיה על צלחת פיסטוקים אחרי שניבחר זה לא תקין בעיניי. העם נוהה אחר משהו שכל מה שיש מאחוריו זה להחליף שלטון, אבל לאן נלך משם? לכן חשוב לי ש'מגן' תתחזק ותביא קולות ממקומות שלא הצביעו ימין בעבר, גם מהמרכז וגם מהמיעוטים".

על רעיון החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון אומר תא"ל הירש כי אסור לישראל לשלם ביו"ש מחיר של נסיגות כפי שהיה בעבר, מחיר שבעיניו הוא בלתי נסבל. "ססמאות ה'שתי מדינות' וה'גדר גבוהה' או 'אנחנו פה והם שם', על מה אתם מדברים. לא ניסינו את זה כבר ברצועת עזה? לא ידוע שלכל מקום שאנחנו יוצאים נשאבת איראן? זה לא קורה גם בשליטה על סוריה? מה יקרה באיו"ש אם נעשה שינוי? אסור שנעשה שינוי.

''מחנכים את האזרחים שיש שתי חלופות או אפרטהייד או שתי מדינות. אלו שתי אופציות ששוכחות שברוח האוטונומיה שבגין דיבר עליה ומתוך הניסיון של הסכמי אוסלו קמה כאן רשות פלשתינית ובאו"ם היא מוגדרת כ'פלשתין', כך גם באולימפיאדה ובמשחקי כדורגל. מה פתאום שנדבר על שתי מדינות לשני עמים? יש רשות פלשתינית, בוא נבדוק שהיא מתפקדת. אפשר לייעל את הכלכלות וליצר חיבורים של שטף חיים ולאפשר לחיות כאן בלי לוותר במילימטר על ביטחון ישראל".

בדבריו מזכיר הירש את ניסיונו העשיר בתחום הצבאי באזורים אלה של יהודה ושומרון והלחימה בהם מאז האינתיפאדה השנייה. לדבריו ההתמקדות בלחימה באזורים אלה וההשקעה הרבה בהם מבהירה עד כמה המקום חשוב בהיבט הביטחוני לישראל, וכל זאת עוד מעבר לשיח על זכותנו על הארץ, זכות תנ"כית קדומה".

"אני לא שומע מהמפלגות שקמות חדשות לבקרים מה עמדתם על יהודה ושומרון. אני שומע שתיקה", אומר הירש ומספר על פעילותו הנמרצת לאורכה של המדינה כולה על מנת להציג את מרכולתו הפוליטית החדשה בפני מגוון קהלים.

"על ההרכב של המפלגה, חשוב לזכור שאני אמנם ביטחוניסט עם רקע ביטחוני משמעותי, אבל אני לא הגנרל שקפץ מהמדים והחגור לזירה הפוליטית. כבר יותר מעשור אני עוסק בעשייה אזרחית, כלכלית, חינוכית, חברתית ואת השילוב אביא לכנסת. לצידי נבחרת מאוד משמעותית, נציג עוטף עזה, מנכ"ל המכון למנהיגות, נציג לאצבע הגליל והגולן, אישה משמעותית שעוסקת בקידום נשים, אנה שנלחמת על זכויות העולים, ניצול שואה שיעסוק בזכויות קשישים וגמלאים, נציג למיעוטים שמגיע להם הרבה כמי שלוחמים איתנו. יש ברשימה שלושה חרדים, יש ציונים דתיים, יש אנשים מכל רחבי המדינה, רובם או כולם בוגרי המכון למנהיגות, פעילים חברתיים רציניים מאוד".

לקראת תום הדברים מוסיף הירש ופונה לציבור הציונות הדתית והמתיישבים: "כדאי 'מגן' בימין. כדאי לזכור ש'מגן' היא בית אותנטי לימין המתון הלאומי שחשובים לו חבלי מולדת שיש בו דתיים ומסורתיים וחילוניים ביחד".