לשתות אלכוהול נכון
לשתות אלכוהול נכוןצילום: Shutterstock

פורים מתקרב, כולנו מתכוננים עם משלוחי המנות, התחפושות, הסעודות וכמובן עם האלכוהול, הכל כדי לקיים את מצוות היום "והשתיה כדת" בהידור!

ריכזנו עבורכם מספר טיפים עיקריים שיסייעו לכם לעבור את החג עם פחות תופעות לוואי והרבה יותר שמחת חג

1. שתיית האלכוהול יחד עם הארוחה.

התזמון הנכון ביותר הוא עם תוך כדי הארוחה יחד עם תפריט סעודת החג, בדרך זו האלכוהול יספג יחד עם האוכל ובכך האלכוהול יספג בדם בצורה הדרגתית ומתונה.

2. שתו לאט.

את השפעת האלכוהול לא תמיד מרגישים מיד, זו תהיה טעות "לתדלק" כמה כוסיות כבר בדקות הראשונות וכשלא מרגישים את ההשפעה לשתות עוד. לרוב, רק לאחר כ 20 דקות תתחילו להרגיש את תחושת הכל טוב "וראש רגוע" אז המתינו רגע לפני שאתם לוגמים עוד כוסית בדרך לעד אדלא ידע.


3. לכו על איכות.

משקה טוב, לא טעים יותר, בדרך כלל הוא איכותי יותר. לרוב, משקה טוב (ויקר) הוא משקה שסונן יותר פעמים, ולכן יש בו פחות רעלים כמו מתאנול. משקה כזה לא רק בריא יותר בטווח הארוך, הוא גם מצמצם לך את הסיכוי למצוא את עצמך מקיא את נפשיך למוות.

3. שתו עם נועם 1.

על כל כוס אלכוהול, שתו כוס מים. האלכוהול מיבש ויש להקפיד על שתיית מים רבה. תופעות השכרות דומות מאד לתופעות ההתייבשות ומובילה לכאבי ראש, הקאות ועוד. האנזים שמפרק את האלכוהול בכבד אחראי גם על פירוק המים בגוף, עובדה שמזרזת את תהליך השכרות. אנזים זה מצוי בכמויות פחותות בגוף האישה ומשום כך נשים שלא מורגלות בשתייה משתכרות מהר יותר.

4. הידד לפחמימות ושומנים.

מומחים מסכימים כי מזונות עם הרבה חלבון ושומן בריא יעילים יותר בהאטת ספיגת האלכוהול בגוף, כך שכל ארוחה שמכילה תערובת של חלבונים כמו דגים או גבינות, בתוספת מזונות שמנים אך בריאים כמו למשל אבוקדו, ברוקולי, סלק ואספרגוס, יכולה לעשות את העבודה.

אם בכל זאת השתכרנו טיפה יותר מידי ואנו סובלים מחמרמורת (הינגאובר), יש ארבעה דברים עיקריים שעלינו לעשות: אכילה של דברים קלים לעיכול, מקלחת במים יחסית קרים, שינה טובה, והטיפ הכי חשוב, הרבה נועם 1. שתייה מרובה של מים (באופן קבוע, ולא במנות גדולות מדי בבת אחת) יסייע לכם לעבור את זה בשלום.

אם גם אתם מעוניינם לעבור את פורים בשלום כנסו לפרטים על נועם 1. יש גם מתנות!