משפחות תורניות של סטודנטים מצטרפות לקהילה ייחודית ומקבלות את כל המעטפת הגשמית והרוחנית לאורך כל שנות האקדמיה.

"למדתי בישיבת הסדר במרכז הארץ. אחרי השירות הצבאי הכרתי את תמר, והתחתנו. המשכנו לגור ליד הישיבה וגם התחלתי לימודי רבנות, אך במקביל כבר הרגשנו את הצורך לדאוג לעתיד הכלכלי שלנו", שיתף אלעד (26).

אלעד המשיך, "התקבלתי למספר אוניברסיטאות, והיתה לנו ממש התלבטות מה הצעד הנכון. הרגשנו שברגע שנעזוב את הישיבה, עיקר ההתמקדות שלי תהיה בלימודים, ובאופן טבעי הרמה הרוחנית של הבית תרד. מצד שני, לא ראיתי את עצמי ממשיך במסלול של עוד שנים רבות בישיבה".

מתברר שההתלבטות של אלעד לא נדירה בכלל. מאות אברכים ובוגרי ישיבות נקרעים בין הרצון לחתום את תקופת האברכות בישיבה כדי ללמוד באקדמיה, ובין החשש מירידה רוחנית ומשחיקה עתידית בתקופת הלימודים הארוכה עד לסיום התואר.

המציאות המורכבת הזאת הולידה מיזם ייחודי שהוקם לפני שנתיים: "הקהילה הישיבתית". מדובר בקהילת משפחות של סטודנטים בוגרי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות, שלומדים במוסדות אקדמיה בבוקר, ובשעות אחר הצהריים או הערב, חוזרים לבית המדרש הקהילתי ללימוד תורה משמעותי.

"זה מסוג הרעיונות שאתה אומר עליהם 'איך לא חשבו על זה קודם', כל כך פשוט - וכל כך מדוייק לנו", אמר אלעד.

מייסדי המיזם הם תושבי היישוב נווה בחבל חלוצה. "זיהינו את הצורך הגדול של רבים מבוגרי הישיבות המבקשים להישאר בסביבה תורנית ותומכת גם לאחר שעזבו את הכולל", מספר יואל, מיוזמי המהלך.

"מיפינו את כל הצרכים הנדרשים למשפחה כזאת, ויצרנו מעטפת שמקיפה את כל מה שמשפחות הקהילה זקוקות לו: סבסוד עלויות התואר, מלגת קיום גבוהה, דיור מוזל, מערך הסעות למוסדות האקדמיה השונים באזור, בית מדרש עם שיעורי ערב, תעסוקה לנשות האברכים ועוד - והכי חשוב - יצרנו כאן קהילה מגובשת ואיכותית, עם המון פעילות חברתית ותורנית".

אז למי מתאים מיזם 'הקהילה הישיבתית'? "בעצם, לכל משפחה בה אב המשפחה מתעתד ללמוד באקדמיה או לומד כעת במוסד אקדמי באזור הדרום, באר שבע, נתיבות וכדו' - ובמקביל מבקש לשמור על רמה תורנית גבוהה. יש כאן אמנם מחוייבות לשעות לימוד יומיות, אך מהניסיון של משתתפי המיזם עד עכשיו - זה פתרון אידיאלי עבורם".

יואל הוסיף, "צריך לזכור שזה לא רק פתרון לבעיה, זה מימוש של חזון, שבעתיד יהיה נפוץ יותר ויותר. תארו לכם עולם בו כלכלנים מובילים, חוקרים, רופאים ומהנדסים – בני תורה ויראי שמים. עולם בו עולם התורה לוקח חלק אמיתי ומשמעותי בהתוויית הדרך ובבניית מציאות מוסרית יותר, ערכית יותר ויהודית יותר. לשם בדיוק אנחנו הולכים, וזה מתחיל בכך שאת האווירה התורנית בישיבה לא מפסיקים באקדמיה".

בימים אלו מתגבשת קבוצת משפחות חדשה לקראת שנה הבאה. מעוניינים בפרטים נוספים? לחצו כאן