אילוסטרציה
אילוסטרציהpexels

על פי תחזיות המומחים המעורים היטב בתנודות ובמגמות בזירת השקעות הנדל"ן בחו"ל - המגמה מצביעה על התרחבות ההשקעות בנכסי נדל"ן בחו"ל ב-2019.

רוב כלכלות אירופה צפויות לשינוי חיובי ובין השאר גם לצמיחה בנכסים מנוהלים, שתעודד משקיעים להמשיך ולהשקיע בהם.

מאידך, מחיריהם של הנכסים בשווקים רבים האמירו לכדי שיא, למעט הנכסים המסחריים שהעלייה במחיריהם התמתנה לאחרונה ואף ירדה. המשמעות היא שיש פחות הזדמנויות למציאת נדל"ן להשקעה במחירי מציאה.

לפיכך, חשוב מאוד שמשקיעים ייצמדו ליועצי השקעות נדל"ן בחו"ל, שמצד אחד הינם בעלי ניסיון רב והיסטוריה של הצלחות, ומצד שני הינם מעודכנים בכל הטרנדים והחידושים. יועצים כאלה ישכילו לבחון את ההשקעה בנכס תוך היצמדות לאלוקציה מגוונת בתיק ההשקעות ולהנחות שמרניות. בעזרתם יוכל השקיע למצוא את האפיק הנכון והמתאים לו להשקעה תוך שמירת ההון העצמי המושקע.

בסביבת ריבית נמוכה, המשקיע הישראלי מחפש אלטרנטיבות

לאורך זמן רב, המשקיע הישראלי חי בסביבת ריבית אפסית המאופיינת בהעדר אינפלציה. מנגד ישנם שווקי נדל"ן עולים ומשגשגים בחו"ל שקורצים לו להשקיע בהם.

המשקיע הישראלי כבר לא מסתפק בזירת הנדל"ן המקומית והוא מוכן לתור אחר תשואה גבוהה הכרוכה בהגדלתו של רכיב הסיכון. במציאות כזו, ליועץ ההשקעות יש חשיבות עצומה בשיקוף רמת הסיכון ללקוח.

מדוע צריך להתייעץ עם יועץ השקעות לפני ביצוע ההשקעה?

יועץ השקעות הוא "המבוגר האחראי" – זה שיכול לאמוד את הסיכונים שבהשקעה ולנתב את המשקיע לאפיק המתאים לו. הוא רואה את התמונה כולה ומכיר את כל הפרטים שבתוכה – הן את מאפייניו של הלקוח, לאחר שבירר מהו ההון העצמי שלו ומהם צרכיו, רצונותיו ורמת הסיכון המועדפת עליו, והן את כל אפשרויות ההשקעה הקיימות בשוק.

כשכל הנתונים הללו לנגד עיניו, הוא יכול להתאים לכל אחד את תמהיל ההשקעות המיטבי עבורו. בשונה מהמשקיעים שעלולים לעשות החלטות בצורה אמוציונלית מתוך חשש להפסד, יועץ ההשקעות מקבל החלטות בצורה מושכלת.

בחירת אפיק השקעה ללקוח וחישוב הסיכון המרבי עבורו

כשם שאף משקיע אינו דומה למשנהו, כך גם כל אפיק השקעה שונה מן האחר, ואפילו שתי השקעות באותו אפיק הן שונות זו מזו באחוזי הסיכון שלהן. אפיק ההשקעה נבחר על פי רמת הסיכון המתאימה לכל משקיע בהתאם לפרופיל הסיכון שלו ולמידת רגישותו לשינויים בשוק, וכן על פי טווח ההשקעה שלו. ככל שרמת הסיכון גבוהה, כך יתאים טווח השקעה ארוך יותר.

חישוב גובה הסיכון האידיאלי עבור משקיע כרוך בצעדים הבאים:

  • חישוב הסיכון שהמשקיע יכול לקחת - בניית פרופיל של המשקיע ומשפחתו, הכולל אפיון הון, אישיות וכל הנתונים הפיננסיים העדכניים. בהתאם לפרופיל ניתן לאתר השקעות שמצד אחד אינן מסכנות את המשקיע, ומצד צד שני יניבו עבורו את התשואה המיטבית.
  • חישוב הסיכון שבכל השקעה – כאשר מדובר בהשקעות בנדל"ן בחו"ל, חשוב להכיר היטב את כל הנתונים, כמו לדוגמה באיזה איזור יש עודף נכסים, איפה יש אוכלוסיות בעייתיות וכיו"ב. הבחירה בהשקעה מסוימת מחייבת בדיקה מדוקדקת של הסיכון הקיים לגביו.
  • ביצוע הצלבה בין סיכוני המשקיע לסיכוני ההשקעה - השוואה בין נתוני החשיפה לסיכונים למשקיע לבין נתוני הסיכון במכלול אפיקי ההשקעה. הצלבת הנתונים מאפשרת ליועץ ההשקעות להציג בפני המשקיע את אפיקי ההשקעה המתאימים לו, שבמסגרתם הוא יכול להיחשף לטווח סיכונים נוח. ניתן לבחור בין מספר אפיקים שיניבו אחוזי תשואה שונים. מומחי נדל"ן בחו"ל ידעו לכוון את המשקיע לבחירת ההשקעה בעלת פוטנציאל ההשבחה המרבי.

לסיכום, ענף ההשקעות בכלל וענף השקעות הנדל"ן בחו"ל בפרט, הינו מורכב, וטומן בחובו הזדמנויות גדולות לצד סיכונים רבים. על מנת לבצע את הצעדים הנכונים יש צורך בייעוץ וליווי של חברת נדל"ן מקצועית ומנוסה, שמכירה את השטח לאורך שנים, ומצד שני מעודכנת באופן שוטף בכל מה שחדש בזירת הנדל"ן בחו"ל.

חברה כזו תדע למקם את לקוחותיה בסביבת נדל"ן בריאה ולכוונם, לאחר סינון קפדני, להשקעות שיש להן פוטנציאל לתשואה מותאמת סיכון, אשר תפורות למידותיהם.