"כל כך פשוט - וכל כך מדוייק לנו"
"כל כך פשוט - וכל כך מדוייק לנו"צילום: הקהילה הישיבתית לסטודנטים מסלול סטודנט בן תורה

נדב גולן, נשוי ואב ל-4, סטודנט שנה שישית בלימודי רפואה באונ' בן-גוריון. הוא החל את המסלול הזה כשהיה חתן טרי שזה עתה סיים את שנות לימודיו בישיבה.

"לצד ההשקעה הדרושה בלימודים, חיפשתי מסגרת תורנית שתוכל לאפשר לי המשך ישיר לחיי התורה בישיבה. למזלי, בדיוק אז נפתחה תוכנית 'הקהילה הישיבתית לסטודנטים", סיפר גולן.

משפחת גולן התקבלה לתוכנית, ומאז הפך גולן להיות חבר קבוע בבית המדרש, על אף לימודי הרפואה התובעניים. בעוד שחבריו ללימודים נאלצים למצוא עבודות מזדמנות ומשרות סטודנטים כדי להתקיים בשנות האוניברסיטה, נדב וחבריו בקהילה הישיבתית לסטודנטים אינם צריכים לדאוג לכל זה. הם נהנים ממלגת לימודים גבוהה, מלגת לימודים תורנית, הסעה מסודרת מהקהילה למקום הלימודים וסיבסוד מגורים.

"התוכנית של הקהילה הישיבתית מעניקה אפשרות נדירה - ללמוד באקדמיה מבלי להתפשר על חיים תורניים מלאים, כולל לימוד תורה משמעותי. גם להשקיע בלימודים באקדמיה את מירב המאמצים, וגם לדעת שלא באמת נפרדת מבית המדרש", הוא הוסיף.

זה דורש מגורים במקום, לא חששתם?

"בהתחלה היו חששות", התוודה גולן. "ברגע הראשון 'הסתערנו' על הרעיון. היינו חדורי שליחות. אבל לאחר הלידה של הילד הראשון, צצו אי אילו חששות שלשמחתנו התפוגגו מהר מאוד. שמחנו לגלות שהתרחבות המשפחה רק העמיקה את הקשר שלנו עם המקום המיוחד הזה. יש פה גני ילדים, בתי ספר, גני משחקים והכי חשוב: קהילה חמה ומגובשת".

למי היית ממליץ על התוכנית?

"בעיניי, הפרמטר הראשון הוא דילמה. התוכנית מתאימה למי שמבין את המורכבות שיש בכניסה לעולם האקדמיה. זו כניסה למציאות מאוד מבלבלת. רק מי שחווה את האקדמיה מבין על מה אני מדבר. זה עולם שלם של מושגים, של תרבות שמושכת לכיוון מאוד מאוד מסוים.

אם אתה לא מייצר לעצמך מסגרת תורנית שתהווה משקל נגדי, אתה נסחף בקלות. נכון, ההחלטה להתמסר גם לתורה וגם למסלול לימודים תובעני מצריכה לא פעם ויתור על דברים מסוימים שבשגרה. יש פה משולש של משפחה, אקדמיה ובית מדרש, אבל כשאתה מסתכל בסיפוק על התמונה הכוללת, אתה מבין שזה היה שווה, שלא לומר הכרחי".

מייסדי המיזם הם תושבי היישוב נווה בחבל חלוצה. "זיהינו את הצורך הגדול של רבים מבוגרי הישיבות המבקשים להישאר בסביבה תורנית ותומכת גם לאחר שעזבו את הכולל", סיפר יואל, מיוזמי המהלך.

"מיפינו את כל הצרכים הנדרשים למשפחה כזאת, ויצרנו מעטפת שמקיפה את כל מה שמשפחות הקהילה זקוקות לו: סבסוד עלויות התואר, מלגת קיום גבוהה, דיור מוזל, מערך הסעות למוסדות האקדמיה השונים באזור, בית מדרש עם שיעורי ערב, תעסוקה לנשות האברכים ועוד - והכי חשוב - יצרנו כאן קהילה מגובשת ואיכותית, עם המון פעילות תורנית וחברתית".

למי מתאים מיזם 'הקהילה הישיבתית'?

"בעצם, לכל משפחה בה אב המשפחה מתעתד ללמוד באקדמיה או לומד כעת במוסד אקדמי באזור הדרום - באר שבע, נתיבות וכדו' - ובמקביל מבקש לשמור על רמה תורנית גבוהה. יש כאן אמנם מחוייבות לשעות לימוד יומיות, אך מהניסיון של משתתפי המיזם עד עכשיו - זה פיתרון אידיאלי עבורם", סיכם יואל.

בימים אלו מגייסת הקהילה הישיבתית לסטודנטים 12 משפחות נוספות לקראת השנה הבאה. חושבים שאתם מתאימים? השאירו פרטים כאן