סדנא לחיילים
סדנא לחייליםצילום: דובר צה"ל

בפיקוד הדרום התקיים בשבוע שעבר כנס מיוחד שבמהלכו עברו חיילי אגד ארטילרי 215 שלל סדנאות והרצאות שנועדו ללמד אותם כיצד להתנהל נכון יותר, לשלוט בהוצאות היום יומיות ולחסוך כסף במהלך השירות.

קצינת הת"ש של האגד, סגן יובל ראובן, מספרת: "כנס 'חייל צא מהמינוס' כלל סדנה בת 8 שעות שנועדה לתת כלים לחיילים שלא מתנהלים כלכלית נכון, לעורר מוטיבציה לשינוי ההרגלים וטיפים להמשך הדרך".

אז איך עושים זאת בפועל?

1. השתמשו במזומן ולא באשראי: בעת שימוש באשראי קל מאוד לא "להרגיש" את הליך הבזבוז. לכן, לפני יציאה עם חברים או רכישה כלשהי, הוציאו את הסכום שאתם מוכנים לבזבז וכך תימנעו מחריגות לא רצויות.

2. אם בחרתם בכל זאת להשתמש בכרטיס אשראי: מסגרת האשראי האידיאלית הינה של "דיירקט" או "דביט", שכן מדובר במסגרות שמונעות כניסה למינוס ומשאירות אותך בבקרה תמידית.

2. אם אתם קונים משקה כלשהו - קנו בבקבוקים ולא בפחיות: תכולת הפחית קטנה משמעותית מתכולת בקבוק, וההבדל במחיר אינו גדול. בצורה זו תוכלו לאחסן את הבקבוק במקום קריר, ולהימנע מרכישה מופרזת. בכל קנייה נסו לחפש אריזות חיסכון ובדקו האם אפשר לקנות יותר בפחות כסף.

4. הגדירו את חשבון הבנק שלכם כחשבון חייל: הגדרה זו מקנה לכם הטבות והנחות על שלל דברים.

5. הורידו את אפליקציית חשבון הבנק שלכם: רוב האפליקציות מכילות את מספר הכסף הקיים בחשבונכם בזמן נתון, הקפידו לבקר בה לפחות פעם בשבוע כדי להישאר בשליטה.

6. השתמשו ומצאו אתרי קופונים: קופון אומנם מרגיש כמו דבר מיושן, אך הם חולשים על חלק משמעותי מתחומי החיים ומקנים הנחות משמעותיות.

7. הימנעו מהוצאת מזומן מכספומטים ובנקטים עצמאיים: אם ברצונכם למשוך מזומן, עשו זאת מכספומט מוסדר בבנק ולא מאלו הממוקמים בקניונים או תחנות רכבת בהם כל משיכה יכולה להגיע לשבעה שקלים.

8. קחו את החוגר לכל מקום: ישנם לא מעט בתי עסק, מסעדות, חנויות ומקומות בילוי שמציעים הטבות לחיילים. לפני שאתם פותחים את הארנק, בין אם זה בגדים אוכל או בילויים - בידקו היכן תקבלו הנחה.

9. כסף לא שלנו עולה הרבה יותר כסף: הימנעו מהלוואות, קל מאוד לשכוח אותן והחוב שצברתם גדל במהירות.

10. SALE: הוא הסימן החדש האהוב עליכם. בגדים בפרט רצוי לרכוש בחנויות אאוטלט שמציעות מגוון רחב, בחצי מהמחיר.

11. הגדירו לעצמכם סדר עדיפויות: החליטו מה הדברים שהכי חשובים לכם ונסו לחסוך על הדברים שפחות.

12. אל תפחדו לבקש עזרה: אם בכל זאת נתקלתם במצוקה כלכלית, פנו לגורמי הת"ש ביחידה שלכם ובידקו אם אתם יכולים לקבל סיוע.

"הכלים האלו ניתנו בשבילכם, החיילים שמשרתים בקצה". אומרת סגן ראובן, "אכפת לנו מהעתיד שלכם, קחו את הכלים לאזרחות, תפיקו את הלקחים ותתחילו בשינוי. וכך המינוס - יישאר רחוק".