אטלנטה
אטלנטהצילום: pixabay

העיר אטלנטה, בירת מדינת ג’ורג’יה, שמהווה ציר מרכזי המחבר בין הדרום לצפון בחוף המזרחי של ארה”ב, ושנמל התעופה שלה הוא מהגדולים בעולם, נהנית בשנים האחרונות מפריחה אדירה. העיר שמושכת אליה עוד ועוד אנשים איכותיים, הפכה בשנים האחרונות גם לאחד היעדים האטרקטיביים ביותר בארה”ב בעיני משקיעי הנדל"ן, על רקע הביקוש הגובר לדירות, המחסור בדירות להשכרה והעלייה במחירי השכירות בעיר.

דו”ח של ענקית מימון הדיור האמריקנית, פאני מיי, על שוק מתחמי הדיור להשכרה מסוג MultiFamily באטלנטה מצביע על כך ששוק הדיור להשכרה באטלנטה ממשיך לפרוח, כתוצאה מהצמיחה הכלכלית החזקה בעיר. הגידול במספר המועסקים באזור מהווה פרמטר מרכזי לבחינת צמיחת העיר, וזה גדל באטלנטה נכון לסוף 2017 בשיעור מדהים של ה2.1% המהווים כ-56 אלף משרות חדשות, כשבמקביל שיעור האבטלה בעיר נאמד רק ב-3.7% והוא נמוך מהממוצע בארצות הברית. את הדברים מביא אורי פריש, שותף מנהל בחברת CITYR- השקעות נדל"ן בארה"ב.

הבחירה של אמריקנים רבים להגר אל העיר, מרביתם בני דור המילניום אשר מעדיפים לגור בשכירות על פני רכישה של בית, הגדיל את הביקוש ליחידות דיור בעיר, הקטין את כמות הנכסים הפנויים להשכרה בעיר והוביל לעלייה שנתית של 5.4% בשכר הדירה (נכון לפברואר 2019), כאשר על פי ההערכות מגמת העלייה בביקוש לדירות להשכרה צפויה להימשך באטלנטה גם ב-5 השנים הבאות – וזו בדיוק המגמה שמי שמשקיע בנדל”ן מניב למגורים רוצה לראות בלוקיישן הנבחר.

רועי מרציאנו, שותף מנהל בחברת סיטי אר אשר רוכשת, משביחה ומנהלת נכסים רבים בשכונות הטובות של ארצות הברית, מסביר כי גם בצד ההיצע אטלנטה מייצרת יתרון למשקיעים, כאשר קצב התווספות הדירות אינו מצליח להדביק את הביקושים, למרות שמחירי הדירות בעיר סבירים בהשוואה לערים מובילות דומות. על פניו הגיוני היה שנראה התנפלות של רוכשים על הדירות הזולות בעיר, אולם שינוי הטעמים של הדור הצעיר בארצות הברית בתחום הדיור וההעדפה שלהם לגור במתחמי דיור נוחים שמספקים להם את כל השירותים הנלווים בתמורה לשכר דירה הוגן, במקום להתחייב על משכנתא- מאפשרים למשקיעים ליהנות מהזדמנויות השקעה רבות.