רפי פרץ
רפי פרץצילום: אסתי דזיובוב/TPS

דוח ה-OECD בנושא החינוך לשנת 2019 שפורסם בצהריים (שלישי) מדרג את ישראל במקום השני מהסוף בהשקעה בגיל הרך.

מבחינת ההשקעה הכספית בתלמיד ישראל מדורגת במקום 23 מתוך 34 מדינות החברות בארגון.

על פי הדיווח ב"כאן חדשות", על אף שההשקעה הלאומית בחינוך גדלה בישראל – ההשקעה פר תלמיד היא מהנמוכות במדינות המפותחות, זאת בשל קצב גידול האוכלוסייה.

ישראל נדרשת להוסיף לתקציב החינוך עוד כ-13 מיליארד שקלים, לא כולל החינוך בגיל הרך, כדי להשתוות למדינות האחרות ב-OECD.

דו''ח ה-OECD דירג את ישראל במקום ה-27 מתוך 30 מדינות ברמת הצפיפות בכיתות. בבתי היסודיים ישנו פער של 25% בכמות התלמידים בכיתות לעמות הממוצע ב-OECD.

מורה בחינוך היסודי מרוויח כ-4% פחות בממוצע ממורה במדינות האחרות בארגון, ומורה בחטיבה העליונה משתכר כ-8% פחות.

במקביל עולה כי אוכלוסיית ישראל היא מהמשכילות בעולם. ישראל היא אחת מ-2 המדינות עם מספר שנות הלימוד החובה הגבוה ביותר והמורים צעירים יותר.

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר בתגובה לדוח: "נתוני ה-OECD האחרונים מצביעים על מגמת השיפור בהשקעות בחינוך ובשכר המורים. הדבר מבורך וראוי, ואני מברך עליהם, אך בד בבד הנתונים עדיין מטרידים. ההשקעה ברמת תלמיד בודד בישראל עדיין נמוכה ביחס לתלמידי העולם. זהו פער שצריך לתת לו מענה. בפני המערכת עומדים אתגרים גדולים וחשובים, שכרוכים בהשלמות של פערים תקציביים".