הריון. אילוסטרציה
הריון. אילוסטרציהצילום: iStock

נירית התחתנה ביום הולדתה ה-22 וזכתה לקבל תואר "אמא" רק אחרי שמלאו לה 32.

"אלה היו עשר שנים של ניסיונות קשים, טיפולי פוריות מאתגרים, אכזבה,ציפייה ליקר מכל ואמונה שביום מן הימים זה יגיע. היום אני יודעת שהשנים הללו של ציפייה והתפילה הם אלו שבנו אותי ובזכותן הפכתי להיות אמא מאושרת כפי שאני היום", אמרה.

"כשיש חיסרון, כל דבר, אפילו הקטן ביותר, מזכיר את מה שאין. הנושא שאצלי תמיד עורר סערת רגשות היה מחסור בקישוטי סוכה של ילדים לסוכתנו. במשך שנים הצטערתי כל פעם שקניתי קישוטים לסוכה. לדעתי הסוכה צריכה להיות מעוטרת בקישוטים של ילדי הבית: יצירות צבעוניות, מתוקות. לא סימטריות. לא קנויות. של הילדים שלי".

"לצערי לא היו לנו ילדים במשך שנים, ולכן סוכתנו עמדה ריקה מקישוטי ילדים", שיתפה נירית, בת 34, אמא לאיילה-ברכה בת שנתיים וחצי.

"בשלב מסויים נשברנו", הוסיפה, "החלטנו שזה הטיפול האחרון שאנחנו עושים". היא ובעלה החליטו שהטיפול הנוכחי יהיה הטיפול האחרון שלהם ואם חלילה לא יצליח, הם יתחילו בתהליכי אימוץ. "לא היה לנו יותר כוח לסבל ולטיפולים".

"ברוך ה' זה באמת היה הטיפול האחרון שעשיתי. לפעמים אנחנו אומרים משהו ולא מבינים עד הסוף את עומק הדברים…" היא סיפרה בקול רועד. היום היא נמצאת בחודש השמיני להריונה השני אליו נקלטה באופן טבעי.

"לפני כמה ימים איילה-ברכה הביאה מהגן יצירה מרהיבה של שבעת המינים מעוטרת בגואש ובנצנצים ושרשרת צבעונית מלאת מדבקות. כשהיא נתנה לי אותם פרצתי בבכי של שמחה והתרגשות. הילדה לא הבינה מה קרה לאמהּ, בסך הכל מדובר בשני קישוטים לסוכה", נזכרה נירית.

"מרגע שאיילה-ברכה נכנסה לגן בתחילת השנה והחלה להביא הביתה את יצירותיה, פתחתי תיקייה והתחלתי לתייק שם הכל. לא היה פרפר או פרח שלא מצא את מקומו אצלי בתיקייה. עכשיו כל אלה יזכו למקום של כבוד בסוכה שלנו. סוף סוף היא תהיה מלאה בקישוטים של הילדה שלי. אני לא יודעת מי יותר שמחה - איילה ברכה מהסוכה או הסוכה מאיילה ברכה".

נירית ובעלה הם אחד מעשרות אלפי זוגות שפנו למכון פוע"ה וקיבלו סיוע וליווי צמוד בתהליך הארוך עד הפיכתם להורים.

"ללא הליווי הצמוד של המכון, ההפניה לרופאים המומחים ביותר מהרגע להרגע, ההכרות עם החדשות הרפואית הכי עדכנית בארץ ובעולם, התמיכה הנפשית והאמפתיה, הידיעה שאנחנו בידיים טובות ואוהבות, השדר שבעז"ה נצליח להתגבר על זה, גרמו לנו לא לאבד את התקווה".

מדי שנה מכון פוע"ה עונה ללמעלה מ-100,000 שיחות של זוגות, רווקים ורווקות המבקשים ייעוץ בנושא פוריות, גנטיקה, הריון ולידה, חיי אישות ומשפחה.

בואו להיות השותפים שלנו לדרך ובעזרתכם נזכה להרחיב את פעילות המכון ולתת מענה לרבים הזקוקים לנו בארץ ובחו"ל. עזרו לנו לעזור לכל הפונים הזקוקים לנו ולהוסיף חיים.

לפרטים ולתרומות לחצו כאן