נוף הגליל
נוף הגלילצילום: דוברות עיריית נוף הגליל

במהלך חול המועד יושק רשמית שמה של נוף הגליל, נצרת עילית לשעבר, במהלך פסטיבל השוקולד הבינלאומי. שוחחנו על כך עם ראש העירייה, רונן פלוט.

"זו הפעם הרביעית של פסטיבל השוקולד. הרבה שוקולטיירים מכל העולם מגיעים", מספר פלוט על הפסטיבל שיימשך שלושה ימים ואליו צפויים להגיע "25 אלף איש מהארץ ומהעולם".

על הבחירה בפסטיבל השוקולד כמוקד מזכיר פלוט כי בעיר "המפעל הגדול ביותר לשוקולד בכל המזרח התיכון, שטראוס-עלית, נמצא אצלנו ומעסיק 500-600 עובדים, ויחד אתו אנחנו מקיימים את הפסטיבל בכל שנה".

"מגיעים שוקולטיירים ממקומות שונים, וכל אחד מביא את השוקולדים המיוחדים שלו שלא תמצא בשום מקום ומוכרים להנאת הציבור. באות הרבה משפחות עם הרבה מוזיקה והרבה שמח וצבע", אומר פלוט המדגיש כי אחת הדרישות הראשוניות לבעלי הדוכנים ומייצרי השוקולד היא לעמוד בסטנדרטים של כשרות. "אנחנו מקפידים על כך כי בשום פנים ואופן אנחנו לא רוצים שיבוא אדם דתי שיחשוב שהמקום כשר ולא יהיה כשר".

רונן פלוט
רונן פלוטצילום: דוברות עיריית נוף הגליל

על מיתוגה של העיר כ'נוף הגלילי' במקום 'נצרת עילית' אומר פלוט כי הוא "יותר ממופתע מהקצב שבו הדברים קורים. אני פוגש אנשים בכל מקום, במרכז הליכוד ועוד, ואין אף אחד שלא יודע שנצרת עילית הפכה לנוף הגליל. כל הכתבות שהיו לפני המיתוג נתנו תנופה עצומה למיתוג. עכשיו, אחרי שכל התושבים קיבלו ספחים שעליהם כתוב שהם גרים בנוף הגליל, מתחיל מיתוג עם משרדי פרסום ובכלי התקשורת".

את סמלה של העיר, מבהיר פלוט, אין כוונה לשנות. מסתבר ש"את הסמל אי אפשר להחליף. להחליף סמל הרבה יותר קשה מלהחליף שם של עיר, ולכן הסמל נשאר כפי שהוא ורק נחליף שבמקום 'נצרת עילית' יהיה רשום 'נוף הגליל'".

במיתוג המחודש של העיר אליו הוא מתכוון לצאת בקרוב מקווה פלוט "לתת פוש נוסף לקטע של המיתוג, להביא זוגות צעירים לעיר, להעביר מסר של עיר חדשה עם הייטק וחינוך מעולה. שזוגות צעירים ישקלו אם לשלם במרכז 3-4 מיליון שקלים לדירה כשאצלנו אפשר במיליון שקל להגיע לאותה דירה עם אוויר נהדר ונוף שיש פה, זה המקום הכי יפה בעולם".