מקסים וטטיאנה
מקסים וטטיאנהצילום: דוברות

260 עולים חדשים מאוקראינה נחתו אתמול (ב׳) בישראל, בטיסה שאורגנה על ידי הקרן לידידות.

אחת העולות היא טטיאנה פופוביץ׳ (49) מהעיירה הקטנה באר, שחיכתה לעלייה בקוצר רוח. ״הבן שלי משרת בצה״ל כקצין ולוחם בשנתיים האחרונות ואין מילים לתאר את מערבולת הרגשות שלי כעת״, סיפרה. בנה מקסים הגיע לקבל את פניה בנתב״ג ואי אפשר היה לפספס את ההתרגשות.

״אני בגיל 22 החלטתי שיש בי רצון חזק לעלות לישראל. החיים באוקראינה היו מלאי אנטישמיות ובעיות כלכליות לא חסרו ולכן החלטתי לעלות לישראל״, סיפר מקסים פופוביץ׳ (26) המשרת כסגן מפקד חטיבת עציוני בחיל ההנדסה. ״המשפחה שלי כבר מההתחלה תמכה במהלך, אמא שלי במיוחד״.

פופוביץ׳ עלה לישראל כשברשותו תואר ראשון במשפטים ובגלל גילו המבוגר יחסית, הוא קיבל הודעה שלא יגויס לצה״ל. פופוביץ׳ היה נחוש להתגייס ולכן כתב חמישה מכתבים שונים ללשכת הגיוס ובהם ביקש להצטרף ולהתגייס לצה״ל לאלתר.

״באפריל 2017 התגייסתי והייתי במחווה אלון כדי לשפר את העברית שלי ולאחר מכן באוגוסט 2017 חויילתי להנדסה קרבית. הרגשתי שהשירות הוא משמעותי עבורי מאוד ומהר מאוד הוצאתי לקורס מכ״ים ולאחר מכן לקורס קצינים. ההרגשות מהיכולת שלי לתרום למדינה שלי היא דבר שקשה לי להסביר במילים, אבל היא ממלאת אותי באדרנלין כל יום מחדש״.

למרות ההתרגשות הגדולה לקראת עלייתה של אמו, פופוביץ׳ אומר שהמשימה עוד לא הושלמה. ״אבי ואחי עדיין גרים באוקראינה, כמו גם סבי וסבתי. העלייה של כולם יחד הייתה בלתי אפשרית כרגע, אבל אני ממש מקווה שנוכל להעלות את יתר המשפחה בהקדם. אני מחכה להם בקוצר רוח״.

טטיאנה, אמו של מקסים הייתה נרגשת מאוד עם קיום הפגישה עם בנה: ״אני שמחתי מאוד שמקסים בחר לעלות לישראל, גם אני נתקלתי בגילויי אנטישמיות באוקראינה לא פעם והמשמעות מבחינתי היא שאין לנו עתיד שם. היום כשאני כאן ורואה את הבן שלי חייל, קצין בצה״ל אני מלאת גאווה ויכולה להיות בטוחה שהחיים כאן בישראל הם הדבר הנכון ביותר עבורו ועבורי״.

יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות, אמרה: ״איחוד משפחות היא דבר מיוחד ומרגש שלא קורא כל יום ועל אחת כמה וכמה מרגש לראות חייל לוחם שזוכה להתאחד עם אימו ושכעת יוכל לצאת לשירות ולדעת שמישהו קרוב מחכה לו בבית, כאן בישראל. אנו גאים בעולים שלנו ושמחים להביא אותם ואת בני משפחותיהם לארץ״.

מבין העולים הרבים שהגיעו ב-3 טיסות שונות נחתו 57 ילדים מתחת לגיל שמונה עשרה, כשהעולה הצעיר ביותר הינו תינוק בן חצי שנה. העולה המבוגר ביותר הינו בן 85. שיאנית הקליטה הינה העיר חיפה שתקלוט לא פחות מ-80 עולים ולאחריה בפער ניכר יגיעו העולים 15 עולים לעיר נתניה ועוד 15 לעיר נהריה. 13 עולים יגיעו לעיר ראשון לציון ועוד 13 לבת ים.