דיבייט. אילוסטרציה
דיבייט. אילוסטרציהiStock

הדר גולדברג בוגרת ומדריכה במועדון הדיבייט הליברלי הישראלי ויו"ר מועדון הדיבייט של האוניברסיטה הפתוחה ומאיה סבלייב, דיבייטורית במועדון, זכו באליפות העולם בדיבייט לאוניברסיטאות.

בתחרות השתתפו 384 קבוצות, כ-750 מתחרים סך הכל, כולל דוברי אנגלית מבית, שדנו בשלל נושאים בתחומי דמוקרטיה, מוסר, מגדר, גיאופוליטיקה ומשפט.

מדובר בקבוצה הישראלית הראשונה שמורכבת משתי נשים שניצחה את התחרות. גולדברג וסבלייב זכו בתחרות בקטגורית אנגלית כשפה שנייה, בתום תשעה סיבובים מתישים של רבע גמר, חצי גמר וגמר.

בדרך הן גברו בין היתר על קבוצות מקוריאה, גרמניה, מלזיה, ספרד, סרביה, בנגלדש, דרום אפריקה, גאנה וכן עוד קבוצות מישראל. סבלייב אף הוכתרה כדוברת המצטיינת של הגמר.

ענף הדיבייט שפועל בישראל במסגרת ליגת הדיבייט הישראלית דורש מהמתחרים ידע כללי נרחב, יכולות ורבליות וכושר שכנוע רב.

הזוגות הישראלים התחרו מול נציגים מטובי האוניברסיטאות בעולם, כאשר שלושה זוגות ישראלים עלו לשלבי הגמר.

אנני שוורץ ודני הרן ואסף חנני ונדב קורנבלום כולם מאוניברסיטת תל אביב הגיעו עד לחצי גמר התחרות בקטגוריית אנגלית כשפה שנייה, אך לבסוף נוצחו על ידי גולדברג וסבלייב.

גמר התחרות בתאילנד נגע בסוגיה חברתית בוערת בארצות הברית כיום ונסב סביב השאלה - האם משפטים פליליים בארה"ב שבהם מעורבים אפרו-אמריקאים, כקרבנות או נאשמים, צריכים להיות נדונים בוועדות מיוחדות של הקהילה האפרו-אמריקאית ולא בבתי המשפט הרגילים. זוג הישראליות טען כנגד ההצעה וניצח בהחלטה פה-אחד של פאנל השיפוט.

המאמנת של השתיים, מוניקה פורמן המשמשת גם כמנהלת המקצועית של מועדון הדיבייט הליברלי הישראלי ומועדוני הדיבייט של האוניברסיטה הפתוחה ושל אוניברסיטת בר-אילן סיפרה, "זאת גאווה אדירה לדעת שתרמתי להישג של נשים כה חכמות ומוצלחות. אני אסירת תודה על כך שמוסדות ההשכלה הגבוהה הישראלים ומועדון הדיבייט הליברלי מספקים תשתית לטיפוח כישרונות רטוריים שמייצגים אותם ואת המדינה בצורה מעוררת השראה ממש. עוד אציין כי זוהי הצלחה של כל ליגת הדיבייט הישראלית שחבריה תורמים מזמן וממרצם למען הצלחה של כולם ללא קשר לשיוך מוסדי. כולי תקווה שבעוד שנה מהיום נוכל לדווח לכם על הצלחה שלישית של מועדון ישראלי באליפות העולם".