ח"כ אשר עם נציגי תל ציון
ח"כ אשר עם נציגי תל ציוןצילום: דוברות

היישוב המתרחב 'תל ציון' סובל כבר שנים רבות מקשיים בתחבורה הציבורית ובמקומות תעסוקה המקשים על חיי התושבים המקומיים.

כדי לנסות ולהקל על המצוקה, נועד ח"כ יעקב אשר בלשכתו בכנסת עם נציג דגל התורה וחבר הנהלת היישוב בנימין לוונשטין יחד עם נציגי התושבים כדי לבחון פתרונות למצוקות הללו ובמיוחד על רקע קצב האכלוס המהיר ביישוב.

במהלך הפגישה סקרו נציגי התושבים את תנופת ההתפתחות וגידול הקהילה התורנית והדגישו את בעיית התעסוקה הקיימת כיום בעקבות קצב האכלוס המוגבר של משפחות אברכים.

הם הדגישו כי המצוקה מתבטאת בכך שאין תעסוקה לנשים ביישוב למעט עבודה במוסדות החינוך וישנם נשים רבות המחפשות עבודה או בעלות הכנסה זעירה ובנוסף אלו שעובדות בירושלים נאלצות להתעכב זמן רב בדרכים ובאוטובוסים.

כמו כך תיארו את הקשיים הקיימים במערך התחבורה הציבורית כמו הצורך בריבוי כמות היציאות לירושלים וחזרה שאינו מספק כיום בגלל האכלוס הגדול של היישוב והצורך להרחיב לשפר את תפקוד החברה ביציאות האוטובוסים בפועל ובזמני הנסיעה.

"כאשר יש כביש אחד שמוביל ליישוב ובמקרה של תאונה, עומס תנועה וכדומה, כל המערך משתבש", אמרו התושבים.

בהקשר זה נבחנו פתרונות להוספת קווי נסיעות, בעיקר בימי שישי ומוצ"ש לירושלים ובני ברק והועלו הצעות להקל על המשפחות שרבות מהן עם ילדים קטנים, באמצעות שיפור מסלולי הנסיעות ביישובים הסמוכים כמו כוכב יעקב, כדי לקצר את זמני הנסיעה באופן משמעותי שכיום ארוכים מאד ביחס לאורך המסלול.

בנוסף עלה הצורך, לפעול לתיאום הקישור בין האוטובוסים בתוך רחבי בנימין, שנשים שעובדות ביישובים בסביבה וצריכות להחליף אוטובוס בדרך וכשהזמנים לא מתואמים צריך לחכות לאוטובוסים ליישובים האחרים הרבה זמן והודגש הצורך להפחית את התלות של התושבים בקו תחבורה יחיד, דבר שימנע עיכובים ועגמת נפש רבה באמצעות מגוון רחב יותר של קוים ואפשרויות נסיעה למקומות שונים.

ח"כ אשר אמר בסיכום הפגישה, "הצורך לתת מענה לקהילות התורניות ביישובים המתפתחים בפריפריה בפרט בתחומי התעסוקה, החינוך והתחבורה, הוא קיומי והכרחי כדי לפתור ולו באופן חלקי את מצוקת הדיור המאיימת על כל שכבות האוכלוסיה ובעיקר על הציבור החרדי".