גאולה כהן ז"ל
גאולה כהן ז"לצילום: נתי שוחט, פלאש 90

בני משפחת של כלת פרס ישראל גאולה כהן ז''ל עלו היום לקברה בהר הזיתים בירושלים, וערכו טקס גילוי המצבה.

בנה של כהן, השר צחי הנגבי מהליכוד, הודה לכל מי שהשתתף באבלה של המשפחה וניחם את בני המשפחה בשבועות האחרונים.

''שאבנו הרבה כוח מהערכת והוקרת הציבור לפועלה העצום של אמא", סיפר הנגבי.

יאיר שטרן נפרד מגאולה כהן ז"ל: "דמות מופת לפוליטיקאית לוחמת"

גאולה כהן ז"ל כיהנה כחברת כנסת במשך 18 שנים מטעם סיעת הליכוד וסיעת התחיה. היא נולדה ב-25 בדצמבר 1925 בתל אביב, ונפטרה שבוע לפני יום הולדתה ה-94. כשהייתה בת 18 הצטרפה ללח"י. במהלך המאבק בבריטים היא עזבה את בית הוריה וירדה למחתרת.

בלח"י מילאה תפקידים רבים, אבל בעיקר שימשה הקריינית הראשית של תחנת השידור המחתרתית. היא נעצרה בעת שידור חי בפברואר 1946, נדונה לתשע שנות מאסר, ונכלאה בבית הסוהר לנשים בבית לחם.

נפרים מגאולה כהן: "נשארה נאמנה לארץ ישראל עד יום מותה"

בכנסת הקימה כהן את ועדת העלייה והקליטה ועמדה בראשה. לאחר פרישתה מן הליכוד בשנת 1978 בשל התנגדותה להסכמי קמפ-דייויד, הייתה בין מייסדי תנועת התחייה.

הישגה הגדול היה חקיקת "חוק יסוד ירושלים" שנחקק בשנת 1980 ברוב סוחף. החוק קובע כי "ירושלים השלמה והמאוחדת היא בירת ישראל". יחד עם חבר הכנסת משה שמיר פעלה גאולה כהן גם לחקיקת "חוק הגולן". בימי המאבק נגד עקירת יישובי ימית בסיני עברה להתגורר בימית כדי לסייע למתיישבים.

לאחר מותה ספד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "קולה של גאולה כהן לא יידום. תמיד ננצור את זכרון פועלה הכביר למען חירות ישראל ואת מסירותה ואהבתה לארץ ישראל. היא שייכת לדור הנפילים ותישאר תמיד זכר ומופת לנו, ממשיכי דרכה". כהן הותירה אחריה בן - צחי הנגבי, וארבעה נכדים.