ביטוח מקיף
ביטוח מקיףpexels

לא יודעים כיצד לבחור ביטוח מקיף? הכתבה הבאה בשבילכם

חברות הביטוח מפרסמות לאורך כל היום באינטרנט, בטלוויזיה, בשלטי החוצות ובעיתונים ואתם מוקפים במגוון רחב של הצעות.

כיצד תוכלו לבחור את החברה המציעה לכם את הפוליסה הטובה ביותר? האם להתבסס רק על השוואת מחירים או אולי כדאי לבחון את ההצעות יותר לעומק? אילו הטבות נוספות מוצעות בפוליסה הבסיסית וכיצד ניתן להוסיף לפוליסה עוד כיסויים בתשלום? במדריך זה נגלה מהו הביטוח המקיף? האם חובה לעשותו וכיצד לבחור את פוליסת הביטוח הנכונה עבורכם?

מהו ביטוח מקיף?

על מנת להבין מהו ביטוח מקיף כדאי להכיר את שני סוגי הפוליסות האחרות שמציעות לכם חברות הביטוח. הכיסוי הבסיסי ביותר הוא "ביטוח חובה". ביטוח זה מעניק כיסוי במידה ויש נזקי גוף של אנשים שנפגעו כתוצאה מתאונה באשמתכם. יתכן ואלה יהיו נוסעים הנמצאים ברכב שלכם, הולכי רגל או נהגים ונוסעים של רכב אחר. בניגוד לשני סוגי הביטוח האחרים ביטוח זה מוגדר כחובה בישראל ונועד להבטיח כי במקרה של תאונה איש לא ישאר ללא פיצוי על נזקי הגוף ותקופת ההחלמה.

קיים ביטוח נוסף, המכונה "צד ג'". ביטוח זה נועד לכסות את הנזקים הנגרמים לרכוש של אדם אחר בעקבות תאונה באשמתכם. הוא אינו מכסה, עם זאת, את הנזקים שנגרמו לרכב שלכם.

הביטוח המקיף משלב בתוכו את כל אותם כיסויים שאינם נמצאים בשני סוגי הביטוח האחרים. הוא מכסה את הרכב שלכם בפני תאונה, גניבה, נזק שנגרם במזיד על ידי אדם שלישי ואפילו חלק מנזקי הטבע כמו שיטפונות או פגיעת ברד. לכן, למרות שאינו מוגדר ככיסוי חובה, בהחלט כדאי לרכוש את הפוליסה הזו כי היא היחידה המגנה עליכם מפני הנזקים לרכושכם.

איך להשוות בין הפוליסות השונות המוצעות על ידי חברות הביטוח?

חברות הביטוח מציעות מגוון רחב של פוליסות ביטוח מקיף הכוללות כיסויים בסיסיים והרחבות לפוליסה. בכיסוי הבסיסי תמצאו בדרך כלל: פיצוי במקרה של תאונת דרכים, פיצוי על חלק מערכו של הרכב במקרה של גניבה, כיסוי צד שלישי לנזק של רכוש למישהו אחר (בדומה לפוליסת צד ג') ורכב חלופי לו אתם תהיו זכאים בדרך כלל אם תתקנו את הרכב במוסך הסדר.

חברות בעלות מוניטין מוסיפות לכיסוי הבסיסי, הנמכר בדרך כלל במחיר הנמוך ביותר, גם הוצאות משפטיות אם הוגש נגדכם כתב אישום פלילי בשל התאונה, כיסוי ייחודי להחלפה של ארנק שנגנב ברכב, פריצה של רכב נעול ופיצוי להחלפת מפתחות אם הן אבדו או נגבו.

כאשר אתם משווים בין מחירי הפוליסות, כדאי לבדוק כי כל הכיסויים הללו קיימים בהצעה שניתנה לכם. תוכלו לציין את פרטי הנהג, סוג הרכב והכתובת שלכם ותקבלו הצעת מחיר מותאמת אישית. התקשרו למספר חברות ביטוח ובקשו לקבל הצעת מחיר סופית לפוליסה השנתית.

השתתפות עצמית

נושא נוסף שכדאי לבדוק הוא גובה ההשתתפות העצמית שלכם במקרה שאתם מפעילים את הפוליסה. בדרך כלל יהיה סכום קבוע שתצטרכו להוציא מכסכם או שיתקזז מהפיצוי שלכם על מנת שתוכלו לקבל פיצוי או שיפוי על הנזקים שנגרמו.

הרחבות לכיסוי הבסיסי

לצד הכיסויים הבסיסיים כדאי לבדוק אילו כיסויים נוספים מוצעים כ"הרחבה". כיסויים אלה יכולים לכלול: שמשות שנשברו, שירותי דרך וגרירה, רכב חלופי במידת הצורך, טוטאל לוס או גניבה של הרכב (לא רק בתיקון במוסך הסדר), כיסויים לפנסים או למראות הצד שלכם וכן ביטול או הפחתה של ההשתתפות העצמית. מומלץ, כבר בשלב קבלת הצעות המחיר לדעת מה תהיה ההשתתפות העצמית ולחפש האם כדאי לכם להפחיתה?

בדקו האם יש אפשרות להשתמש באתר או אפליקציה לרכישת הפוליסה?

חלק מחברות הביטוח מציעות היום הנחה מיוחדת כאשר אתם משתמשים באפליקציה ייעודית או באתר האינטרנט על מנת לרכוש ולהפעיל את הפוליסה. מלבד זאת, תוכלו להשתמש באפשרויות טכנולוגיות מתקדמות על מנת להגיש תביעה, לצלם במהירות את הנזק ולקבל את הכספים המגיעים לכם תוך זמן קצר.

מתי החברה זמינה עבורכם לשאלות והגשת תביעות?

חשוב לבדוק האם חברת הביטוח זמינה עבורכם עשרים וארבע שעות ביממה להגשת תביעות. מן הסתם, נקווה שלעולם לא תצטרכו להפעיל את הביטוח. אך במידה וכן, כדאי שתהיה לכם חברה הזמינה לאורך כל היום לשאלות או מענה במקרה של צורך בגרירת הרכב, תאונה כלשהי או נזק שנגרם לרכב.

לסיכום, לפני שאתם בוחרים את החברה ממנה תרכשו את פוליסת הביטוח, כדאי לבחון היטב את הכיסויים המוצעים, את מחיר הפוליסה וכן אילו הרחבות תוכלו להוסיף? בנוסף, כדאי לוודא כי תזכו לשירות לא פחות ממצוין לאורך כל שעות היממה.