אחד הקשיים המרכזיים של עסקים קטנים ובינוניים בישראל נמצא בקושי לגייס פרויקטים חדשים.
אותו קושי נובע מחוסר ההיכרות של אותם עסקים עם הגופים המוסדיים והידע איך לעבוד איתם. חוסר הידע, גורם לפספוס הזדמנויות עסקיות, המובילות לא אחת לפגיעה בהכנסות והצלחת העסק.
בישראל נסגרים מדי שנה כ - 40,000 עסקים קטנים ובינוניים. אחד המקורות שלא תמיד מנוצלים על ידי עסקים רבים, הם גופים ציבוריים וממשלתיים גדולים, שיוצאים במכרזי רכש, אשר מאפשרים הזדמנויות רבות עבור אותם עסקים.
רשת מתחמי Urban Place, אשר חרטה על דגלה לעזור ולקדם מיזמים שונים הן בתחומי הטכנולוגיה ובתחומי העסקים בפרט, אירחה במתחם הרשת בירושלים, את הסדנה "מבוא למכרזים", סדנה ייחודית, של מיזם 'הזירה העסקית', מיזם משותף לאגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים, הסוכנות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה ומטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי.
הסדנה סיפקה למשתתפים טיפים והדרכה על הדרכים להגשת מכרזים בגופים מוסדיים, תוך ניתוח המתחרים השונים, התאמת הצעת המחיר וחשיבותם של ייזום פניות לגופים השונים לצורך הגשת המכרזים.
מנחה הסדנה, רו"ח ליאור אגאי, אחראי תחום המכרזים ושיטות מתקדמות ברכש בחברת הייעוץ של BDO, הסביר למשתתפים כי "ישנו צורך בשינוי חשיבה יסודי מצד העסק הקטן. מומלץ לו לשנות אסטרטגיה ולחבור לגוף בעל ניסיון כקבלן משנה, עד אשר ייווצר הניסיון הרלוונטי שיאפשר לגשת באופן עצמאי. בנוסף, יש להילחם על הצעות המחיר, שלרוב נעשית באמצעות פנייה יזומה למספר ספקים ולא במכרז, וליזום פגישות שיווק ייעודיות לצורך כך, להירשם למאגרים רבים ככל הניתן, ועוד".
מיזם 'הזירה העסקית', המקדם את העסקים הקטנים והבינוניים בעיר, פועל באמצעות פורטל אינטרנטי ייעודי, עבור העסקים הירושלמים. המיזם מאפשר לבעלי העסקים להקים עמוד עסקי, ולספק מידע אודות העסק ופרטי התקשרות, אותם יכולים לראות הלקוחות המוסדיים הגדולים המשתתפים במיזם.
בנוסף לאתר, תושק בקרוב מערכת חדשה באתר המיזם, בה יוכלו העסקים להגיש הצעות מחיר למכרזים, ולקבל פניות להצעות מחיר מהגופים השונים.