אוריה עמר ז"ל
אוריה עמר ז"לצילום: באדיבות המשפחה

גמ"ח תחפושות ביישוב בני דקלים נערך לקראת חג הפורים לעילוי נשמת אוריה עמר ז"ל שנפטרה ממחלת הסרטן לפני שש שנים, כשהיא בת 16 בלבד.

הגמ''ח הוא פרי רעיונה של מירב זוהר, בת דודתה של אוריה ז"ל.

"עוד מהיותה קטנה, פורים היה החג האהוב ביותר של אוריה, וגם כשהיא נפטרה זה היה שלושה ימים בלבד לאחר החג, כך שהיא עוד הספיקה להתחפש לחג בפעם האחרונה", נזכרת בהתרגשות מהולה בעצב אמה של אוריה ז"ל, איילת עמר.

"אוריה הייתה יפהפייה בחוץ ובפנים ובאותו בפורים אחרון קנינו לה פאה ואיפרנו אותה וזה גרם לה להתרגשות עצומה, אין מבחינתנו ראוי יותר מלהנציח את אוריה בחג הפורים שהיא כל כך אהבה", הוסיפה האם הנרגשת.

המיזם עצמו נולד כשמשפחת עמר המורחבת נאלצה לעזוב את ביתה ביישוב נווה דקלים בגוש קטיף לפני 15 שנה בשל תוכנית ההתנתקות. מירב, אחייניתה של איילת ויוזמת הגמ"ח מספרת שהמיזם נולד במהלך שהותם בבית מלון במשך שמונה חודשים בהמתנה לבית קבע. "אני מורה בהכשרתי ואוהבת להזיז עניינים. חיפשתי מה אפשר לעשות וכיצד לדאוג בינתיים לילדים למסגרות חינוכיות ופעילויות עד שישכנו אותנו בבתי הקבע".

גמ"ח התחפושות בבני דקלים
גמ"ח התחפושות בבני דקליםצילום: באדיבות המשפחה

מירב המשיכה עם הפעילויות גם כשהגיע חג הפורים, ויצרה קשר עם גורמים חיצוניים שהחלו לתרום למשפחות המפונות המון תחפושות. "לאחר חג הפורים הראשון נוצר לי מאגר מטורף של תחפושות ושמרתי אותו. אמרתי לעצמי שיום אחד אתרום הכל, ואז כשאוריה נפטרה ממש לאחר הפורים, נולד הרעיון לקיים גמ"ח תחפושות לעילוי נשמתה, שהיה כל כך מתאים להנצחתה בשל העובדה שהיא אהבה את החג הזה יותר מכל חג אחר והייתה מחכה לו מדי שנה בציפייה גדולה. פניתי לאיילת דודתי, אימה של אוריה, עם הרעיון והיא מאוד התחברה".

מתברר כי הגמ"ח שהחל לפעול בחג הפורים שנה לאחר פטירתה של אוריה הפך ללהיט שהולך וגדל מדי שנה. "נהיה כאן קרנבל של ארבעה ימים", מירב מחייכת. "אנשים באים ובוחרים עם הילדים שלהם תחפושות כשהכל בחינם וברוך ה' יש להכל שימוש. אנחנו מתכננים בעתיד כשהיישוב יגדל ויתווספו תורמים ועוד תחפושות לפתוח אותו גם לתושבים בחוץ.

''אני שמחה שאנחנו זוכים להנציח את אוריה סביב חג שהיא כל כך אהבה ושזה מועיל לכלל כפי שהיא התנהלה כאדם, זוהי הדרך מושלמת להאיר את דרכה של אוריה", הוסיפה מירב.