התדרוך שנערך בשרד החוץ
התדרוך שנערך בשרד החוץצילום: דוברות

משרד החוץ יזם היום (שלישי) תדרוך לקבוצת שגרירים זרים המשרתים בישראל בנושא הסיוע לפלסטינים בהתמודדות עם מגפת הקורונה.

בתדרוך נטלו חלק סמנכ"ל כלכלה במשרד החוץ יעל רביע צדוק, סמנכ"ל ארגונים בינלאומיים אלון בר, נציג מתאם פעולות הממשלה בשטחים אל"מ שרון ביטון, שליח האו"ם ניקולאי מלאדנוב, המתאם ההומניטרי מטעם האו"ם ג'יימי מק-גולדריק ושגריר נורווגיה בישראל, ג'ון הנסן באוור - כנציג המדינות התורמות.

רביע צדוק פתחה ואמרה, "מגיפת הקורונה אינה מבדילה בין אנשים ואינה עוצרת בגבולות. ישראל והרשות הפלסטינית מקיימות קשר קרוב והדוק במטרה להקטין את התפשטות הוירוס". היא ציינה את שיחת הטלפון בין הנשיא ריבלין ליו"ר הרשות הפלסטינית בה הוסכם על הצורך בשיתוף פעולה.

"ישראל מסייעת לרשות בהספקת ציוד להתמודדות עם המגפה, בהדרכות ושיתוף פעולה עם הצוותים הרפואיים של הרשות וכן מאפשרת לציוד נחוץ להתמודדות עם הקורונה לעבור לשטחי עזה באופן יומיומי", אמרה רביע צדוק.

היא קראה למדינות העולם לתמוך בתוכנית 90 הימים של האו"ם ולנתב את הסיוע הבינ"ל דרך הקרן שהארגון הקים במטרה לסייע לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה בהצטיידות ובהתמודדות עם המגיפה בשטחם.

לדבריה, "באחריות הרשות הפלסטינית להתמודד עם הקורונה הן בשטחי הרשות ביהודה ושומרון והן ברצועת עזה. הפלסטינים יזדקקו ליותר ממה שמדינת ישראל יכולה לספק להם בנושא".

מלאדנוב ומק-גולדריק הציגו את מאמצי הסיוע של האו"ם וביקש את התגייסות הקהילה הבינלאומית לתוכנית.

בימים האחרונים שיתוף הפעולה הישראלי-פלסטיני בהתמודדות עם הקורונה זכה להכרה בדו"חות של האו"ם ובדברי המזכ"ל עצמו.

בתדרוך הביעו נציגי האו״ם והמשתתפים אחרים הערכה למאמצי ישראל ועל שיתוף הפעולה, תוך התייחסות לחשיבות שבהתמודדות המשותפת עם אתגר הקורונה.