רמי גראור
רמי גראורצילום: שלומי אמסלם

בסוף השבוע נרשמו בסה"כ 4,710 דורשי עבודה – 2,325 מתוכם ביום שישי ו-2,385 בשבת, זאת לעומת 14,544 נרשמים ביום חמישי ולעומת 32,577 נרשמים במהלך סוף השבוע הקודם

מאז החל המשבר ועד היום: 887,283 נרשמים חדשים - 89% מהם בחל"ת. המספר הכולל של דורשי העבודה הפעילים בישראל עומד הבוקר על כ-1,050,000, שיעור האבטלה עומד על 25%.

העיר אילת היא הנפגעת הקשה ביותר בישראל ממשבר הקורונה – שיעור דורשי העבודה בה קפץ מ-3.3% בסוף פברואר 2020 ל-69.3% תוך חודש בלבד; אחריה – ביתר עילית (מ-3.3% ל-52.1%) ונצרת (מ-6.3% ל-46.6%)

בעקבות משבר הקורונה וההחלטה לאפשר למעסיקים להוציא את עובדיהם לחל"ת ללא צורך בניצול מלוא ימי חופשה שצברו, גדל שיעור דורשי העבודה מכלל כוח העבודה בכמעט 6,000 אחוזים במרס – העלייה החדה ביותר בשיעור דורשי העבודה מאז קום המדינה.

החל מ-20 במרס, שיעור המפוטרים היומי הולך וגדל, ככל הנראה כתוצאה מהצמצום החד בפעילות הכלכלית והקשיים של בעלי עסקים. במטרה למזער עד כמה שניתן את הפגיעה בשוק העבודה הישראלי, מומלץ לפעול לחזרה לשגרה בהקדם האפשרי ולסייע למעסיקים קטנים ובינוניים לקלוט מחדש את עובדיהם שהוצאו לחל"ת.

אילו כל העובדים שהוצאו לחל"ת היו יכולים לחזור לעבודתם, היה שיעור דורשי העבודה מתוך כלל כוח העבודה עומד על 5.3% (לעומת 3.9% נכון לסוף פברואר, וכרבע מכוח העבודה בסוף מרס).

על אף המשבר העמוק בשוק העבודה, בחודש מרס הושמו בעבודה 3,268 ישראלים, בסיוע שירות התעסוקה

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, מסר "בין אם תהיה חזרה איטית ומדודה לשגרה ובין אם תהיה מהירה יותר, יש לאמץ כלי מדיניות מקיפים להשבת כמה שיותר מהישראלים שהוצאו לחל"ת או פוטרו, לעבודה. עבור מובטלים שיתקשו לחזור לשוק, או קבוצות הסובלות מחסמים מרובים, יידרשו מאמצים משמעותיים לחיזוק הכישורים וההון האנושי.

אנו בשירות התעסוקה, נערכים ליישום תוכניתנו המקיפה לשילוב מסיבי מחדש של הישראלים בשוק העבודה, שיפור מיומנויות והכשרות מקצועיות, בכדי להקל עליהם בהתמודדות. ברור גם שישנם ענפים שידרשו התייחסות מיוחדת בשל הפגיעה הדרמטית בהם (כמו תיירות - שבגלל המצב אנו רואים שאילת היא ממש עיר דורשת אבטלה – מסעדנות, מכירות ועוד). ככל שהחזרה לשגרה תהיה מהירה יותר, כך העובדים מקבוצות חלשות יישארו פחות מאחור במעבר לשוק העבודה העתידי".

לדו"ח המלא לחצו כאן