עמיר פרץ
עמיר פרץצילום: קובי ריכטר/TPS

ועידת מפלגת העבודה אישרה את הצעת יו"ר המפלגה, ח"כ עמיר פרץ, לאישור ההסכם עם כחול לבן לכניסה לממשלת אחדות.

91% מחברי הועידה, כ-3,948 צירים השתתפו בהצבעה ו-64.2% מהם תמכו בהצעתו של פרץ. 34.8% התנגדו להצעה.

יו״ר העבודה, ח״כ עמיר פרץ, אמר לאחר פרסום התוצאות: "אני מודה לכל צירי הועידה, אלה שתמכו ואלה שהתנגדו. זכינו הערב לגיבוי גורף של חברי המפלגה להיות הסמן החברתי והמדיני של הממשלה, ולשנות את סדר היום ואת המדיניות הכלכלית של הממשלה לסוציאל דמוקרטית".

"אנחנו לא מצטרפים לממשלת ימין, אנחנו מצטרפים לממשלת אחדות שוויונית עם רוטציה. שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם בני גנץ ישיב את תנועת העבודה למקומה כתנועה פוליטית מובילה ומשפיעה בישראל. אני מודה לחברי איציק שמולי על שיתוף הפעולה, ובטוח שאזרחי ישראל יזכו לשר רווחה מעולה שיתביע חותם חברתי ואנושי במשרד הרווחה ובממשלה כולה. בימים הקרובים, אני מתכוון לפעול כדי לאחד את השורות ולפעול ביחד כמפלגה אחת", דברי פרץ.

ח״כ איציק שמולי הוסיף, "אני מודה לחברי וחברות ועידת המפלגה שאישרו את הצעתנו ברוב מוחץ והעניקו לנו את המנדט להצטרף לממשלת האחדות ולצאת לדרך משותפת עם בני גנץ ו"כחול לבן". לא מדובר בהכרעה קלה, אך תחת נסיבות החירום היא האחראית והנכונה מכולן. בכוונתנו להיאבק מתוך הממשלה למען שינוי טוטאלי של המדיניות החברתית- כלכלית, ובתוכה מתן מענה משמעותי יותר לנפגעי המשבר הכלכלי של הקורונה, וכן להיות הסמן השמאלי שירסן כל ניסיון לפגוע בדמוקרטיה, או לקדם סיפוח חד צדדי".

"בכוונתי להוביל, בגיבוי היו"ר, את המהלך ליצירת השותפות האסטרטגית הנדרשת עם בני גנץ וכחול לבן, שביכולתה להחזיר את מפלגת העבודה למקומה הטבעי כמפלגה מרכזית יותר מבחינת עמדותיה וטווח השפעתה. אני מודה לחברי עמיר פרץ על שיתוף הפעולה ומשוכנע שיוכל לתרום מניסיונו ומיכולתו הרבים כדי להעמיד לנפגעי המשבר הכלכלי את כיפת הברזל החברתית", אמר שמולי.

מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, הבהיר כי "תנועת העבודה הנה תנועה בת 100 שנה עם שורשים אידיאולגים ותשתית ארגונית רחבה, ואני מאמין כי תצליח להתגבר על האתגרים הגדולים הניצבים בפניה, ולחזור להיות גורם חזק, גדול ומוביל בציבוריות הישראלית. למותר לציין כי החלטת הועידה מחייבת את המפלגה, לרבות כל חברי הסיעה".

על פי ההסכם שאושר ימונה עמיר פרץ לשר הכלכלה והתעשייה וישמש גם חבר בקבינט המדיני ביטחוני. ח"כ איציק שמולי ישמש כשר הרווחה ויהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה.

הנציגה השלישית של המפלגה, ח"כ מרב מיכאלי, מתנגדת נחרצות לכניסת העבודה לממשלת האחדות ואף אמרה כי לא תשתף פעולה בהצבעות עם הקואליציה.

"היום בו ביבי נתניהו הצהיר שתוך כמה חודשים הוא יספח את יו"ש - זה היום בו בחרו עמיר פרץ ואיציק שמולי להצטרף אליו. גנץ ואשכנזי, והיום גם פרץ ושמולי, עשו את הגניבה הפוליטית הגדולה של קולות הישראלים והישראליות שבחרו בהם. ההסכם הקואליציוני שלהם עם ביבי הוא אוסף מביש של שקרים ועיוותים, והוא עוד ייבחן בבית המשפט העליון. על צעדיי הנוספים אחליט לאחר החלטת בית המשפט העליון. בניגוד לפרץ ולשמולי, אני מאמינה במפלגת העבודה ואני מקווה שתהיה לנו בקרוב הזדמנות לשקם אותה ולבנות אותה מחדש".

"תודה למי שהצביעו נגד ההסכם הנורא הזה, לשותפות והשותפים שלי, למתנדבות ולמתנדבים ולכל מי שהבינו שכדי להציל את המפלגה צריך ללכת איתנו. השגתןם הישג מרשים. תודה גם לאלה שהתקשרו כדי לתמוך, אמרו שהם מתנגדים וסיפרו בצער שהיו מצביעים נגד אם ההצבעה היתה חשאית, אבל הם חייבים להצביע בעד ההסכם, בניגוד לצו מצפונם - אחרת הם יאבדו את מקום עבודתם. אני יודעת שהלחצים עליכם היו אלימים. את חשבון הנפש יצטרכו לעשות אלה שבחרו להשיג קולות על ידי איומים. עמיר פרץ ואיציק שמולי הפרו היום לא רק את הבטחת הבחירות המרכזית של המפלגה, אלא גם את רצון מצביעי ומתפקדי המפלגה. לא בכדי הם סירבו לקיים הצבעה חשאית. אלה היו בחירות שאפשר להגיד עליהן הרבה דברים, אבל חופשיות הן לא היו", טענה מיכאלי.

לדבריה, "למרות הכל, אנחנו לא ניתן למפלגת העבודה למות. אני אמשיך להיאבק, כי אני מאמינה שמפלגת העבודה חייבת לחזור להיות גדולה וחזקה, להיות אלטרנטיבה שלטונית אידאולוגית, שמאמינה ומקדמת דמוקרטיה, שוויון, רווחה ושלום, שכל-כך נחוצה למדינת ישראל".