הריון. אילוסטרציה
הריון. אילוסטרציהצילום: iStock

מציאות החיים בעולם המודרני מביאה לידי כך שנשים רבות, בגילאים שונים, מוצאות את עצמן נושאות ברחמן הריון בלתי רצוי.

בין אם מדובר בהריון בגיל צעיר מאוד, הריון שמלווה בקשיים כלכליים גדולים, או הריון שהסביבה הקרובה אינה מעוניינת בו ומאיימת להסיר את תמיכתה מהאם לעתיד, באופן טבעי יש להניח כי האם לעתיד תנסה לפנות לפתרון הקל, שהוא הפלה.

אם את עומדת בפני סיטואציה דומה ומתלבטת איך להתמודד, חשוב שתקראי את השורות הבאות ותלמדי מנשים שעברו בעצמן את התהליך.

סיפורה של ירדנה

ירדנה הייתה אמא לשלושה ילדים קטנים, כשנודע לה שהיא שוב בהריון.

הקושי הכלכלי הגדול בגידול ילדים, הביא אותה לתחושת צער וחשש מפני ההיריון הנוסף והיא גמלה בליבה לבצע הפלה.

אשתו של אחיה, שהתגורר בזמנו בקווינס וחזר בתשובה, נהגה להגיע באופן קבוע להרצאות תורניות ואחת ההרצאות ששמעה, הייתה של דוקטור שוסהיים - יו"ר אגודת אפרת.

דר' שוסהיים דיבר על הצער והכאב, המלווה נשים לאחר הפלה לאורך כל חייהן ועל תופעות הלוואי הגופניות הקשות. גיסתה של ירדנה התרשמה עמוקות מהדברים והחליטה להתנדב באגודת אפרת, כדי לסייע במניעת הפלות.

היא התקשרה לירדנה ברגע שגילתה מה מצבה וניסתה לשכנע אותה לוותר על רעיון ההפלה ולהמשיך בהריון. במקביל, אחיה של ירדנה התקשר בבהלה לאגודת אפרת כדי לבקש עזרה.

תוך שעות ספורות, ירדנה כבר קיבלה שיחת טלפון מפעילה של האגודה, שהסבירה לה על ההשלכות האיומות של הפלה ועל המתנה הגדולה שמהווה כל ילד למשפחה.

הפעילה גם הבטיחה לירדנה תמיכה חודשית לאורך כל תקופת ההיריון ולפחות למשך חצי שנה לאחר הלידה.

ואכן, ירדנה קיבלה לאורך כל ההיריון שיחות טלפון מדי יום, שחיזקו אותה בהחלטתה ועזרו לה לעבור בשלום את התקופה המאתגרת וכיום, משפחתה של ירדנה חובקת בת רביעית, יפה ובריאה, שמביאה שמחה וברכה רבה הביתה והיא מספרת לכל מי ששואל: "אני מרגישה שבזכות אגודת אפרת קיבלתי ילדה במתנה".

סיפורה של שרונה

שרונה הייתה בת 17 בלבד כשגילתה לתדהמתה שהיא בהריון. אמצעי המניעה שנקטו היא ובן זוגה, כנראה לא פעלו כראוי והיא מצאה את עצמה עומדת מול הוריה הזועמים, מנסה לשכנע אותם שירשו לה לשמור על התינוק. אבל ההורים זעמו על חוסר האחריות וסילקו אותה מהבית.

שרונה פנתה לשירותי הרווחה, אך לאכזבתה גילתה שגם שם מנסים לשכנע אותה לוותר על ההיריון, במקום לסייע לה לשמור על הילד.

בצר לה, חיפשה שרונה פתרון אחר. היא שמעה על אגודת "אפרת" ושמעה שהם עוזרים לנשים במצבה.

היא יצרה איתם קשר ומיד קיבלה את מה שכל כך קיוותה לקבל מהוריה ומשירותי הרווחה - תמיכה מלאה לשמירה על ההיריון ואפילו תקציב חודשי, שסייע לה לעמוד על הרגליים ולהתחיל לגדל בכבוד את התינוקת שנולדה לה.

כיום, עם תינוקת בריאה ויפה בת 8 חודשים, שרונה מאושרת בחייה העצמאיים ואפילו יוצאת לדייטים. היא יודעת שבסוף היא גם תפגוש את גבר החלומות שיתאהב בה ובבת שלה וישמח לגדל אותה כאילו הייתה שלו.

סיפורה של סיגל

סיגל הייתה אבודה - גרושה, אמא לשלושה ילדים שהוצאו מחזקתה ונשלחו למשפחות אומנות בגלל קשיים כלכליים. היא הייתה שבורה, ללא בית, ללא ילדים, הדבר היחיד שיכלה לעשות היה לבכות על מר גורלה.

היא הרגישה שאין לה סיבה לחיות, עד שיום אחד פגשה בחור נחמד, שהזמין אותה לצאת איתו. משם התפתחה מערכת יחסים של שנתיים, שבמהלכן סיגל גם הצליחה למצוא את עצמה מחדש ולחזור לחיים, עד שיום אחד גילתה שהיא בהריון.

בן הזוג של סיגל מייד דרש ממנה לעשות הפלה, אבל היא אמרה: "בנישואי הראשונים נאלצתי להפיל תאומים והרופאים אמרו לי שלא אוכל ללדת עוד לעולם. אני לא מוכנה לוותר על הנס הזה, ששלח לי אלוקים!"

בן זוגה לא השתכנע, אבל היא הייתה נחושה לשמור את התינוק. היא הלכה להוריה, כדי לבקש עזרה, אך לאכזבתה הנוראית, הם גירשו אותה מהבית ושלחו אותה להתמודד עם המצב לבדה.

בייאושה, פנתה סיגל לאחותה, שלקחה אותה לפגוש את דוקטור אלי שוסהיים - יו"ר אגודת אפרת. הדוקטור שמע את סיפורה של סיגל, חיזק ועודד אותה.

לאחר מכן הפנה אותה אל פעילה של האגודה שסייעה לה למצוא דיור זמני וגם שמרה איתה על קשר לאורך ימי ההיריון הקשים והבודדים.

לאחר חמישה חודשי הריון, קרה לסיגל מה שקיוותה - בן זוגה מצא אותה.

הוא ביקש ממנה לחזור אליו ואמר שהוא רוצה להיות אבא לתינוק שיגיע ולגדל אותו ביחד.

כיום חיים סיגל ובן זוגה ביחד עם התינוקת מאי הקטנה, מאושרים בחיים המשותפים ובמשפחה הקטנה, שהצליחו ליצור יחד.

חשוב שתדעי לפני ביצוע הליך הפלה

אם גם את עומדת בפני צומת דרכים וצריכה לקבל החלטה אם לבצע הפלה, או לשמור על ההיריון, אם גם את רוצה ללדת תינוק בריא, אבל לא מקבלת תמיכה מהסביבה, חשוב שתוכלי לדבר עם אנשים שמבינים לליבך, שיש להם ניסיון רפואי ומבינים את הצער הגדול המלווה נשים לאחר הפלה ואת תופעות הלוואי האפשריות, חלקן כוללות אף קושי להיכנס להריון בעתיד, דיכאונות קשים ועוד.

אם בכל זאת החלטת שלא לשמור את ההריון ולא לפנות לאגודת אפרת לסיוע, חשוב שתקפידי על ביצוע הפלה חוקית במוסד רפואי מורשה, כדי להימנע ככל האפשר מביצוע לא מקצועי של הפלה, שיכול לגרום נזקים חמורים וקשים.

אם את עדיין מתלבטת, זכרי - אגודת אפרת נמצאת כאן תמיד למענך ותשמח לסייע לך לקבל החלטה נכונה וגם להתמודד עם ההשלכות.

לזכור שתמיד יש אפשרות לבחור נכון

נכון שחופש הבחירה הוא חשוב, אבל יש מצבים שבהם קשה ליישם את הבחירה שלך - גם אם היא נראית לך טבעית ונכונה.

אם את עומדת בצומת דרכים, רוצה לבחור בדרך שלך והסביבה אינה תומכת, אינה מאפשרת, או שאת אינך יודעת כיצד תוכלי להתמודד עם ההשלכות - אל תהססי!

צרי קשר עם האנשים שתמיד ישמחו לעזור לך, צרי קשר עם אגודת אפרת.