מעבר של משפחה מישראל למדינה אחרת, "רילוקיישן", מביא עימו אוסף של אתגרים, התלבטויות, קשיים, חוויות וגם ריגושים.

לעיתים הדבר מחייב לוותר על הקריירה של אחד מבני הזוג, להתרחק מהמשפחה, לאמץ כללי התנהגות שונים, ללמוד שפה ולהכיר תרבות זרה.

שיר מרדכי ולימור בן שבת שוורץ, שתי חברות שבעצמן עשו רילוקיישן לארצות הברית עם משפחותיהן, החליטו להקליט פודקאסט שבו הן מספרות איך מקבלים החלטה כל כך משמעותית ולמה בכלל לעבור, מתארות את הקולות של האנשים מסביבן ומספרות גם על הפרידה מהמשפחה והחברים.

ב-28 פרקי הפודקאסט שהוקלטו עד היום, הן נוגעות בשלל הנושאים המעסיקים את כל מי ששוקל לעשות רילוקיישן, נמצא עכשיו ברילוקיישן או מתעניין בחוויה הדרמטית כל כך של מעבר מישראל לחוץ לארץ ולארצות הברית בפרט.

בין שלל הפרקים תוכלו להאזין על התקופה הראשונית ברילוקיישן, הנחיתה, ההתעסקות בבירוקרטיה, ההתאקלמות הראשונית ובניית הקן. עוד תוכלו לשמוע איך משתלבים בחברה האמריקנית או יותר נכון - מנסים להשתלב, איך מסתדרים עם מזג האוויר הקפוא והבלתי נסבל, ואיך בונים מעגל חברים בסביבה חדשה.

כך לדוגמא, פרק 7 בנושא ''ושמחת בחגיך'' מוקדש למחשבות סביב החגים הרחק מהמשפחה בישראל, איך שומרים על המסורת ואיך מתייחסים לחגים האמריקנים. פרק 8 עוסק בשפה, אחד האתגרים הבולטים ברילוקיישן. שיר ולימור מתארות את הקושי בהתנהלות בשפה שניה, מביאות כלים להתמודדות ואף מודות בכמה "פדיחות מבוססות שפה".

גם סוגיית הטיסות עם ילדים לא נפקדה מהפודקאסט. טיסות הן חלק בלתי נפרד מחייהם של אנשי הרילוקיישן. פרק 7 הוקדש לחוויות טיסה, טיפים ונקודות למחשבה סביב אתגר הטיסות עם ילדים.

פרק 22, ''דוקטור תציל אותי'', הוא מומלץ בהחלט, כי אם יש דבר שקשה לפצח זה מערכת הבריאות האמריקאית. שיר ולימור משתפות בחוויות רפואיות ומדברות על ההבדלים בין מערכת הבריאות בישראל לזו האמריקאית. אם תרצו לדעת למה שיר נשלחה הביתה עם חור בבטן, תהיו חייבים להאזין.

חיות רילוקיישן בפייסבוק, ביוטיוב, באתר הפודקאסטים הישראלי, בספוטיפיי ובכל אפליקציות הפודקאסטים