אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

רווקים ורווקות במגזר הסרוג מתמודדים רבות עם אתגר חיפוש בן או בת הזוג.

ההורים, אשר לעיתים מעורבים יותר ולעיתים פחות, מתמודדים יחד עם ילדיהם, בדאגה ובצפייה. פעמים קרובות ההורים חשים קושי שאין ביכולתם לסייע ליקר להם למצוא את החצי השני שלו. שמענו על כך בראיונות שקיימנו עם אימהות לרווקים בגיל מאוחר.

"אני לא אשקר, אני באמת מודאגת", מודה רחל, אמא של בחור רווק בן 28. "אמנם הוא כבר לא גר בבית, אבל מבחינתי הוא לא התחיל באמת את החיים. תקרא לזה תמימות, תקרא לזה שאננות, אבל יש לו קושי לקבל את הבחורות שמציעים לו. הוא מחפש מישהי שלא קיימת".

את כועסת עליו?
"חס ושלום. אבל הוא צריך עזרה".

לאיזה סוג עזרה את מתכוונת?
"אני לא חושבת שהוא זקוק לפסיכולוג. הוא בחור מצוין, אינטליגנט. אבל הוא לא באמת יודע מה הוא אמור לחפש. אולי הוא מדמיין בחורה מאד ספציפית ועד שלא ימצא אותה הוא לא יהיה מרוצה, אני לא באמת יודעת. מצד שני, כשאני מתערבת, הוא מרגיש שאני נכנסת לו לתחום הפרטי, וזה מכעיס אותו. זה נורא מתסכל, מרגישה קצת חסרת אונים עם כל הסיפור הזה".

גם חגית, אמא לרווקה בת 32, מצטרפת לדברים: "הבת שלי יצאה עם עשרות בחורים, אבל היא לא מצליחה להגיע לקשר משמעותי. הקשר לא מתפתח וזה נחתך".

אולי אלו בעיות חברותיות?
"ממש לא. היא חברותית מאד, יש לה המון חברים וחברות. אבל בדייטים היא לא מצליחה, אולי הרשמיות, סוגרת אותה. הבת שלי יוצאת עם חברים כל ערב אחרי העבודה, ומאד אוהבים אותה, זו לא הבעיה."

אז מה הבעיה?
"היא מספרת שהבעיה היא שכאשר היא נפגשת עם בחור שהיא רוצה, כי הוא נשמע מתאים ונראה לה מתאים, היא נלחצת, מרגישה שזאת 'לא היא' - ולא מצליחה לפתח קשר".

***
מיזם 252 הינו פרויקט חברתי, שהוקם בדיוק למען המטרה הזו, ומבקש לתת לרווקות ורווקי המגזר הדתי לאומי את הטיפים, הליווי והלימוד המשותף שיעזרו להם למצוא את הפתרון.

ביום רביעי הקרוב, ה-17 ביוני, ייחשפו פרטי המיזם והתכנית המלאה. לקבלת פרטים נוספים במייל – הרשמו כאן.