אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

שוק הרכב עובר תהפוכות וטלטלות משמעותיות בעקבות משבר הקורונה. מתברר כי יותר ויותר ישראלים מעדיפים שלא להשקיע ברכישת כלי רכב ומעדיפים לבחור באפשרות של ליסינג פרטי.

בעוד רכישת רכבים בענף הרכב הופסקה כמעט לחלוטין עם ירידה של כ-30% במכירות בענף, ניכרת מגמה ברורה של מעבר לעסקאות ליסינג אשר במקרים רבים משתלמות הרבה יותר ומבטיחות ״גלגלי הצלה״ ויכולת להתחרט ללא הפסד משמעותי.

אצל היבואנים ניכרת רואים ירידה של כ-35% בפעילות רכישת רכב חדש במזומן בחודש מרץ, ירידה של כ-80% באפריל וירידה של כ-50% במאי.

לעומת זאת, הביקושים לעסקאות ליסינג פרטי גדלו והציגו איתנות גדולה - הביקוש לליסינג פרטי בימים אלה עומד בקצב דוצה לזה של לפני הקורונה, משמע עלייה של 30-35% ביחס לשוק בכלל.

מוטי ברטון
מוטי ברטוןצילום: עזרא לוי

מוטי ברטון, מנכ״ל הליסינג הפרטי בקבוצת שלמה, סיפר כי ״במיוחד בתקופת הפוסט קורונה, בולטת מגמה לפיה יותר ויותר ישראלים מעדיפים שלא להשקיע ברכישת כלי רכב ומעדיפים לבחור באפשרות של ליסינג פרטי. הליסינג הפרטי זו שיטה המנגישה ומאפשרת להשתדרג לרכב חדש בקלות ובנוחות.

''בשיטה זו, הצרכן בקצה לא צריך להתעסק יותר בכאב הראש שכרוך בהחזקת רכב- הקניה, המכירה, הטיפול השוטף, האחזקה והביטוח. שיטת הליסינג הפרטי מבוססת על תשלום חודשי קבוע שנגזר משווי הרכב הנבחר, ובתום 3 שנים הרכב מוחזר לחברת הליסינג וחוזר חלילה''.

ברטון מעיד כי הדרישה לליסינג פרטי נפוצה בקרב מגוון קהלים רחב, ''גם חבר׳ה צעירים כרכב לתחילת הדרך, גם משפחות צעירות, וגם משפחות וותיקות כרכב שני או שלישי, אשר המשותף לכולם הוא שהמוצר נגיש, פשוט ונוח מאין כמוהו.

''בזכות הליסינג לפרטיים הצרכן הישראלי מבין היום יותר מתמיד; רכב הוא מוצר צריכה לכל דבר, זו הוצאה חודשית, ואין כל צורך להיות הבעלים של הרכב, אלה לשלם עבור השימוש ברכב. זו צרכנות נבונה״, מסכם ברטון.