אלימות ברשת. אילוסטרציה
אלימות ברשת. אילוסטרציהצילום: Abed Rahim Khatib / Flash90

בתקופה האחרונה מתרבים הדיווחים על תקיפות והתפרצויות לישיבות וכינוסים המתקיימים דרך אפליקציית "זום", כולל אירועים פליליים והטרדות של ילדים.

גיל גבריאל, סמנכ"ל אינטרנט רימון, מסביר כי "מאז ה-15 במארס, עם תחילת הסגר במדינה ועד לתחילת חודש מאי, התקבלו במוקד 105 של המשטרה והמשרד לביטחון פנים 141 תלונות על אירועי הטרדה ופריצה על רקע מיני. היתה ועידה בצרפת שנכנסו אליה גורמים אנטישמיים והפריעו קשות. כנס של בתי ספר תיכוניים בקליפורניה פוצץ על ידי גזענים".

"בסוף הכל מתחיל מזה שאנשים משתפים בלי כוונה את מספר הפגישה בזום לאנשים רבים. ה-FBI מדווח שהוא מזהה חשבונות רשת מזוייפים חדשים של אותם עברייני רשת שכל מטרתם היא לארוב ולהיכנס למפגשי זום בבריונות", מוסיף גבריאל.

לדבריו יש מגוון דרכים להתמודדות עם התופעה. "כשאנחנו ההורים נמצאים בבית ויש ילד שהוא בזום, צריך להיכנס מדי פעם לחדר שלו. לא לומר דבר, רק לראות את שפת הגוף ולהבין ממה אם קורה משהו שלא צריך לקרות. כדאי גם לצמצם את פרסום הפגישה. גם ילדים שקובעים שיחות בזום יכולים לייצר סיסמה ורק מי שיש לו אותה יכול להיכנס".

"יש גם אפשרות לייצר חדר המתנה ואז מארגן הפגישה בודק ומאשר כל אדם בנפרד ומי שאינו מוכר לא יכול להשתתף. בדיוק כמו שבבית אנחנו לא מכניסים כל אחד, אלא בודקים קודם".