פרופ' יונתן הלוי, נשיא בית החולים שערי צדק, שוחח היום (חמישי) עם ענת דוידוב והתייחס לדבריו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו על התחלואה הגבוהה בישראל ולמאמצים והמהלכים שעשויים להוביל לירידה במספר החולים.

לדברי פרופ' הלוי, "מול המספר הגבוה בעולם, שחלקו כתוצאה מכך שאנחנו בין המובילים בעולם במספר הבדיקות לנפש, אנחנו עומדים בשיעורי תמותה מהנמוכים בעולם, ואני חושב שהרבה בזכות מערכת הבריאות.

''סגר מלא? אני ממש לא חושב שאנחנו קרובים לשם. המאמצים שנעשים כרגע לקטיעת שרשרת ההדבקה ע"י העלאה של הבדיקות ל-30,000, ואני מאמין שנגיע לזה בימים הקרובים. אני חושב שאנחנו ממש לא קרובים לסגר".

פרופ' הלוי התייחס לבעיות בדרך לפתיחת השמיים: "צריך להיות ישרים, זה שלא עושים היום 30 אלף בדיקות ביום, זה תוצאה של מחסור שיש לנו ובהחלט ניתן לבקר את משרד הבריאות. בנט אומר את זה כל הזמן – לא היינו צריכים להיות היום במצב שאנחנו לא מסוגלים לעשות 50-30 אלף בדיקות. זה שלא נעשו בדיקות עד היום בשדה התעופה, זה בגלל המחסור ביכולת לבצע בדיקות בהיקף גדול".

גמזו: התחלואה בישראל - הגבוהה בעולםמשרד הבריאות

"אני מניח שהמדינה בימים הקרובים, בדחיפתו של רוני גמזו, תעסוק בנושא הטיפול בבדיקות, קיצור משך ההמתנה, הגברת החקירות האפידמיולוגיות ביחד עם תוכנית 'רמזור'. רוני היה מאוד ישר, הוא אמר שאנחנו נוקטים בצעדים האלה היום, ובעוד שבועיים נראה מה יקרה.

''אני מזכיר שב-5 ביולי ננקטו אמצעים נגד התקהלויות, והם תוגברו באמצע יולי. אנחנו בדיוק 3 שבועות אחרי זה, ואנחנו ראינו את המספרים מתייצבים. החדשות הטובות הן בגזרת בתי החולים – מספר החולים הקשים והמונשמים יציב מזה עשרה ימים".

עוד הוסיף: "כל ערב אני מתרשם שנפתחות החדשות במילים 'מספר הנפטרים בישראל עלה', מבלי שמפרטים. בגל הראשון פרסמו לגבי כל נפטר את הגיל ואם יש לו מחלות רקע. יש ערבוב שלם בין אנשים שנפטרו בגלל מחלת קורונה חמורה, לבין אנשים שהגיעו עם התקפי לב, והיו נשאים לקורונה".