אוריין שוקרון בפסטיבל 'באסטה של מעלה'
אוריין שוקרון בפסטיבל 'באסטה של מעלה'צילום: אריאל פייגלין

הזמן - שעת בין ערביים קרירה ונעימה, המקום - מרפסת ירושלמית רחבה ומקושטת על ראשו של בניין כלל.

ההולכים למטה, ברחובות אגריפס וכי"ח הסמוכים לשוק מחנה יהודה, לא משערים כי חמש קומות מעל ראשיהם מתרחשת ברגעים אלו ממש הופעה חיה בהתאם להנחיות הקורונה.

על הבמה נמצא אוריין שוקרון, זמר צעיר ומבטיח, מנצח התזמורת האנדלוסית ומי שמגזין פורבס היוקרתי דירג כאחד משלושים הצעירים המשפיעים בישראל. בהמשך יעלו עוד שני הרכבים, הכל כחלק מפסטיבל 'באסטה של מעלה' של עמותת 'מוסללה'.

"אם ירושלים היא הלב של העולם" אומר דני קינרייך המנהל האומנותי של הערב, "אז מוסללה ממציאה מחדש את הלב של העיר".

באסטה של מעלה
באסטה של מעלהעיצוב: סטודיו ג'וזף

"מאז 2014 מוסללה מובילה בשיתוף עם בעלי העסקים, חברת מיקדן ושותפים נוספים מהלך מקיף שמטרתו להפוך את בניין כלל, שהוקם בשנות ה-70 מתוך ניסיון שנכשל להיות המרכז הכלכלי של ירושלים, למרכז של קיימות במובן העמוק שלה, מרכז של תרבות ומרחב לקהילות, פתוח וזמין לכל אדם באשר הוא".

מה זה אומר קיימות? ואיך המרחב התרבותי משתלב בכול העניין? ההופעה הערב והפסטיבל הנוכחי הם דוגמה מעולה. "כל האוכל כאן הוא אוכל מוצל" מצביע דני, "אוכל מהשוק הסיטונאי בגבעת שאול ובמחנה יהודה שאנחנו בדרך כלל לא קונים כי הוא לא אסתטי. ופה, יכול להעיד כל מי שטעם, האוכל ברמה גבוהה מאוד".

"זו ההופעה הראשונה שלי מול קהל מאז פרצה הקורונה אל חיינו" נותן לנו אוריין את הזווית שלו, "כשהוצאתי את סינגל הבכורה שלי - ״מחכה לך״, תכננתי להופיע בנוקטרנו עם הלהקה ואז הגיע הקורונה ושישבשה הכל. גם כל ההופעות של התזמורת שלי התבטלו ונשארתי כמו רבים מאיתנו בבית".

"בחודשים הראשונים הייתי בהלם מוחלט, הכחשתי שזו המציאות שלי, אבל מאחרי פסח, חזרתי ליצור במלוא המרץ, וההופעה פה, בפסטיבל 'באסטה של מעלה', היא מרגשת במיוחד עבורי".

למה מרגש? "לראות צעירים וצעירות שבאו לחגוג את המוסיקה החיה מתוך הבנה שאין לזה תחליף ושזה צורך בסיסי של ממש. אני רואה את זה על הקהל, וגם לא מעט חבר'ה באו ואמרו לי".

"אגב", מוסיף אוריין, "ממש היום הוצאנו שיר בשיתוף פעולה עם התזמורת היקרה לליבי כל כך ואוהד דרשן המוכשר. המילים הם של מיכה שיטרית, והם השנקל שלנו לטובת כל הסיפור של סגירת עולם התרבות, האומנות ובפרט המוסיקה!".

"הפסטיבל הזה הוא בסימן אבטיחים", מסיים דני בהזמנה פתוחה לקהל הרחב, "הבאסטה הזו מבוססת על הרבה לב של אנשים, הרבה טוב, וכמובן, הרבה אבטיחים". כמה אבטיחים בדיוק? אני מנסה לברר "בואו נגיד שעשרה קבים של אבטיחים ירדו לעולם" הוא צוחק, "תשעה מתוכם נטלה מוסללה...".