הכותל המערבי
הכותל המערביצילום: אלרון זבטני/TPS

ארגון "נשות הכותל" טוען כי בחסות משבר הקורונה מתרחבת האפליה, כלשונו, בין גברים ונשים בכותל המערבי ומגיעה כעת גם לבני ובנות המצווה.

לדברי הארגון הקרן למורשת הכותל אינה שומרת מתחמי תפילה במקום וכי ההגעה לכותל והכניסה לכותל נעשית על בסיס מקום פנוי, שומרת מתחמים מיוחדים לבני מצווה, אך מסרבת לשמור מתחמי תפילה לבנות מצווה המגיעות לציין את הגיען למצוות בתפילה במקום.

לפניית אם לבת מצווה שביקשה לשמור מתחם בעזרת הנשים השיב מנכ״ל הקרן למורשת הכותל סולי אריאב "הקרן אינה מפלה כלל ואינה שומרת מתחמים – לא עבור משפחות החוגגות בר או בת מצווה ולא עבור כל קבוצה אחרת". בשיחת טלפון שביצעה האם עם הקרן נאמר כי אינם שומרים מתחמים לבנות מצווה.

אך בשיחה שביצע אב לבר מצווה עם הקרן למורשת הכותל צוין במפורש כי הקרן שומרת מתחמים מיוחדים לבני מצווה.

נשות הכותל מסרו בתגובה "במקום להפוך את הכותל לאתר לאומי מאחד ומאיר פנים לכל יהודי ויהודיה, הכותל המערבי הופך שוב, בחסות רב הכותל, למקום המסמל אפליה, ניתוק וניכור מכלל ישראל. אנו קוראות למקבלי ההחלטות לכל מי שהכותל המערבי יקר לליבו, להידרש באופן מיידי לעניין ולא לאפשר למשבר הקורונה להחריף ולהעצים את האפליה הקיימת ממילא במקום. הכותל המערבי שייך לכלל עם ישראל ויש למסד במקום יחס שוויוני ומכבד לכל יהודי ויהודיה".

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר "הקרן למורשת הכותל המערבי הגיבה לפונה כי הקרן אינה מפלה כלל ואינה שומרת מתחמים- לא עבור משפחות החוגגות בר או בת מצוה ולא עבור כל קבוצה אחרת. אלא פועלת בשיטת כל הקודם זוכה. הודעת נשות הכותל שוב מסולפת ואינה מציגה את העובדות נכון".

"הטענה כי מדובר באפליה אינה תואמת את המציאות בה הקרן עושה כל שביכולתה כדי לאפשר שגרת קורונה על פי הנחיות משרד הבריאות לטובת הציבור.

בעיתות עומס בכלל, ובימי שני וחמישי בפרט, כשקיים ביקוש יתר מבצעת הקרן לרווחת הציבור רישום מראש שנועד לסייע ולווסת את מיקום תפילת המשפחות למתחמים הפנויים, כאמור על בסיס כל הקודם זוכה כדי למנוע התקהלות ובכך לשמור על בריאות המשפחות".