ברוך בן יגאל, אביו של עמית הי"ד
ברוך בן יגאל, אביו של עמית הי"דצילום: Flash90

פרקליטות המדינה הגישה לבג"ץ בקשה לקיים דיון נוסף בהקדם האפשרי בפסק דינו בעניין הריסת בית המחבל שביצע בחודש מאי האחרון את הפיגוע בו נרצח לוחם צה"ל סמ"ר עמית בן-יגאל ז"ל.

הבקשה הוגשה לבקשת ראש הממשלה ושר הביטחון, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

בבקשה מבקשת המדינה לאמץ את דעת המיעוט של השופטת יעל וילנר בפסק הדין, משום שפסק דינם של שופטי הרוב סוטה במובהק מההלכה הפסוקה המושרשת של ביהמ"ש העליון, אשר קבעה כי מודעות או מעורבות של בני המשפחה בפיגוע אינן תנאי להפעלת סמכות הריסת מבנה.

כמו כן, גם במקרים אחרים שנידונו בשנים האחרונות לא התערב ביהמ"ש בנסיבות דומות בהוצאות צווי הריסה לבתי מחבלים שבהם מתגוררים בני משפחותיהם שלא היו מעורבים בפיגוע.

מפגינים עם משפחת בן-יגאל נגד ההחלטה של בג"ץרן כרמי בוזגלו

בשבוע שעבר הפגינו מאות בני אדם ברחבת מוזיאון תל אביב נגד ההחלטה של בג״ץ לא להרוס את בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי''ד.

''האם רצח חייל זה לא מקרה קיצון?", שאל האב השכול ברוך בן יגאל, ''הרשו לי כבוד השופטים מזוז וקרא, לספר לכם מה קרה לנו ביום ה-12 במאי 2020 בשעה 6 וחצי בבוקר. הבתים שלי ושל נאווה נהרסו ונחרבו.

''שנינו כבר לא אותם הורים שמחים עם חלומות לבן שילמד עריכת דין כי זה מה שלמד בתיכון, שייתכן ויביא לנו נכדים. האסון שפקד אותנו הותיר שני הורים, כואבים, שבורים שבסך הכל שלחו ילד לצבא וקיבלו אותו בארון מכוסה בדגל ישראל''.

האב המשיך בפנייה לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות: ''גברתי, בשם הכבוד והחשיבות שאנחנו כהורים שכולים נותנים לבית המשפט, אין מנוס אלא לקיים דיון נוסף בהרכב נרחב יותר של שופטים. חשוב שכבוד הנשיאה תדע שאנחנו לא פועלים מתוך נקמה, ממש לא, הנקמה שלנו היא רק בצורת עשייה חיובית, בצורה של הנצחה ללא הפסקה, כמו הכנסת ספר תורה, הקמת אשכול גני ילדים על שם עמית, חורשה על שם עמית, גן ציבורי על שם עמית, פרגולה על שם עמית, חלוקת 1000 ספרי תהילים על שם עמית, מרוץ לילה שהתקיים על עמית ורק השבוע גם מגרש כדורגל על שם עמית.

''העצרת הזו היא עצרת הזדהות והצדעה לכל חיילי צבא ההגנה לישראל שנלחמים באויב אכזר שאין לו את מידת הרחמים. העצרת הזו היא הצדעה לכל ההורים ששלחו וישלחו את ילדיהם לצבא ההגנה לישראל'', הוסיף ברוך בן יגאל.

במהלך ההפגנה, כאשר כמה צעירים קראו ''מוות לערבים'', עלה לבמה ברוך בן יגאל ואמר "כאן בהפגנה הזאת אף אחד לא יקרא מוות לערבים. מי שלא מסכים עם זה - שיעזוב את המקום".