גנץ וגמזו במהלך הביקור
גנץ וגמזו במהלך הביקורחורחה נובמינסקי, לע"מ

מפקדת אלון (מפקדת הקורונה) בפיקוד העורף החלה את השלב השני בפעילותה, קצת פחות מחודש לאחר הקמתה.

בביקור היום במפקדה אמר גנץ, "עלינו עוד כיתה היום במאבק בקורונה. אני שמח שמערכת החינוך נפתחה ברובה, לאחר היערכות רחבה. נאלצנו גם לקבל החלטות קשות לגבי חלק מהרשויות ואני מקווה שבמהרה אפשר יהיה להחזיר אותן לשגרת לימודים רגילה".

"רק בעבודה קשה, ביחד עם כל הרשויות, ביחד עם פרופ' גמזו ובתיאום עם משרד הבריאות ויתר משרדי הממשלה נצליח לקטוע את שרשרת ההדבקה ולתמוך באוכלוסייה מול האתגרים שעוד נכונו לנו. אני מבקש להודות לחיילי וקציני פיקוד העורף, על העבודה הקשה והחשובה, ולפרופ' גמזו אני מבקש לומר- יש לך את כל הגיבוי להמשיך. ביחד נביא תוצאה למדינת ישראל", הוסיף שר הביטחון.

פרוייקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התלווה לגנץ. "מה שאתם רואים כאן זה המאמץ לקטיעת שרשרת ההדבקה. לפעמים האזרחים שואלים: 'אז מה עושים? איך מקטינים את התחלואה?' קטיעת השרשרת זאת הדרך להקטין את התחלואה. החקירות כאן עוזרות לנו לאתר את האנשים, לאתר מגעים, לשלוח לדגימות, לבצע עוד חקירות, לבודד, כך קוטעים את השרשרת. אני מבקש - לכו להיבדק, תשתפו פעולה עם החקירה, תגלו רמה גבוהה של חשד, אל תזלזלו. הדרך היחידה לקטוע שרשראות זה בשיתוף פעולה של התושבים ושל הרשויות המקומיות. כל תושב שיעשה את זה יהפוך את הרשות שלו לירוקה. ולא לאדומה או כתומה. זו הדרך, צה"ל כאן במלוא הכוח, שר הביטחון כל הכבוד לך ולאנשים שנמצאים כאן, לפיקוד העורף, לעוצמה של צה"ל כאן, רק כך אנחנו יכולים לנצח את הקורונה".

כאמור, מפקדת אלון בפיקוד העורף בראשות תא"ל ניסן דוידי החלה את פעילותה לפני פחות מחודש מתוך מטרה לפעול לקטיעת שרשרת ההדבקה, לפנות חולים ודרושי בידוד למלוניות ולבצע דגימות ובדיקות.

נכון להיום משרתים במפקדה 2,100 קצינים, חיילים ואזרחים האמונים על משימות אלו. לצורך מאמץ החקירות האפידמיולוגיות שיחלו היום, גויסו למעלה מ-300 חיילי סדיר ומילואים המשרתים במטה פיקוד העורף, אליהם צורפו כ-700 חוקרים נוספים ממערכים שונים. בשבועות הקרובים, יגויסו מאות חוקרים נוספים ברשויות המקומיות שיהיו תחת הנחיית המפקדה.

מאז הקמת המפקדה נקלטו כ-25,000 חולים במלוניות הקורונה וכ-16,000 דרושי בידוד נוספים, שונעו קרוב ל-100,000 בדיקות למעבדות, והוקמו 13 מתחמי בדיקות נייחים.

מערך הדיגום ביצע עד כה 4,500 בדיקות בבתיהם של אנשים שלא יכלו להגיע להיבדק. המפקדה מפעילה עשרות נציגויות בערים השונות, ותגברה את ההסברה בשפות השונות ובאמצעים שונים המותאמים לצרכי האוכלוסייה, לרבות תגבור מוקדי 106 בערים אדומות וכתומות.