אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

האם החברה החרדית כבר אינה מחרימה את ערכאות המדינה. מנתונים המצטברים במשרד עורכי דין העוסק בעמותות חרדיות נראה כי התשובה חיובית.

"בעבר הארגונים והעמותות החרדיות דאגו לנהל את ענייניהם הפנימיים אך ורק בתוך מסגרות הקהילה, הם חששו ונמנעו מ'הוצאת הכביסה' מחוץ לקהילה, כלומר לערכאות אזרחיות חילוניות.

לא עוד, בשנים האחרונות אנו עדים למהפכה שקטה, אבל חשובה שעובר המגזר החרדי, לפיה העמותות והארגונים החרדיים שינוי יחסם לערכאות החילוניות", אומר עו"ד שולי וייס, ממשרד עורכי הדין 'בוגט קידר' המתמחים בטיפול בעמותות בכלל ובעמותות חרדיות בפרט.

לדברי עו"ד וייס, "למעלה מ-80 אחוז מהעמותות החרדיות כבר לא חוששות כיום לפנות ערכאות אזרחיות בעניינים הפנימיים של העמותה".

במשרד 'בוגט קידר' מציינים נתון נוסף הנחשב אף הוא למהפך שעוברת החברה החרדית ולפיו, "בתי דין חרדיים נוטים יותר ויותר להתחשב בדין האזרחי בבואם לפסוק בענייני עמותות ולבקש חוות דעת ממומחה אזרחי לעניין".

רשם העמותות לשעבר, עו"ד עמירם בוגט, ציין עוד כי "גופים חרדיים רבים מבינים כיום את החשיבות של בניית המוסדות שלהם בהתאם לחוק העמותות , בבנייה נכונה של העמותה, חבריה ותקנונה. מדובר בשינוי גישה טוטאלי שיש לברך על כך. מהפך שיעשה רק טוב לאותם עמותות וארגונים".