סמל האולימפיאדה
סמל האולימפיאדהצילום: רויטרס

סוף לדחיה? בעוד עשרה חודשים אמורה לצאת לדרך סוף כל סוף האולימפיאדה ה-32, אולימפיאדת טוקיו. אחרי שכבר נדחתה פעמיים, בתחילה בחודש ואחר כך בשנה, בשל התפרצות והתפשטות נגיף הקורונה, הפעם נראה כי לא תהיה דחיה נוספת, זאת על אף שטרם נמצא חיסון לנגיף המידבק.

במכתב ששלח היום (שלישי) יו"ר הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, לכלל חברי התנועה האולימפית, נכתב באופן מרומז כי ייתכן שהמשחקים האולימפיים יתקיימו כמתוכנן בעוד עשרה חודשים ובצל נגיף הקורונה.

"הספורט הוא גורם חיוני במאבק במגפה, שעדיין מורגשת במדינות רבות. הספורט מתקבל גם כחלק בלתי נפרד מהפתרון להתאוששות מהמשבר", כתב באך.

"למרבה המזל, אנו רואים שוב אירועי ספורט בזמן אמת בשגרת החיים שלנו. יש השפעה חיובית לאירועים כאלה והיא מוכיחה בבירור שלא רק ספורטאים וארגוני ספורט, אלא גם הציבור הרחב, חפצים בשובו של הספורט כחלק בלתי נפרד מחיינו. אנו רואים גם שאפשר לארגן אירועי ספורט ותחרויות בצורה בטוחה, אפילו תחת המגבלות המתמשכות. זה נוטע ביטחון בהכנות שלנו לאירועים עתידיים, כולל המשחקים האולימפיים בטוקיו".

באך המשיך וכתב כי לקיום האירועים הספורטיביים השונים בימים אלו כסדרם, על אף המגבלות השונות ומקרי ההדבקה הלא מעטים, יש חשיבות גדולה בהבנה כיצד להתמודד עם הנגיף בקיום אירועים גדולים אף יותר כמו המשחקים האולימפיים.

"בהתבסס על ההצלחה המוקדמת בקיום אירועי הספורט שחוזרים לחיינו, אנו מצפים לתקופה בה יהיה ניתן להקל על המגבלות הרבות, שכרגע הן חיוניות. אך לצד זאת, עלינו להמשיך ולנהוג בצורה אחראית בכל הנוגע לתכנון ולתזמון אירועי הספורט שלנו. עדיין לא ניצחנו את הווירוס. אנחנו חייבים להמשיך ולתרום לעצירת המגפה ולהיות חלק מהפתרון להתאוששות מהמשבר הזה. בתכנון ובתזמון שלנו, יש לכולנו אחריות רבה על כל קהילת הספורט בעולם”.

לדברי באך, ישנן אי אלו בדיקות חדשות המאפשרות לקבל תשובה מהירה מאוד לגבי הידבקות של אדם בנגיף, מה שעשוי לעזור עד מאוד בקיום אירועים בטווח זמן קצר. "אנו עוקבים אחר הפוטנציאל הטמון בשיטות בדיקה חדשניות שיאפשרו להפיק אירועים בצורה בטוחה יותר. בנוסף לשיטות הבדיקה הקיימות, ישנן בדיקות מהירות לזיהוי הווירוס שחלקן נמצאות כבר בשוק וחלקן עדיין תחת פיתוח. בדיקות מהירות שכאלה עשויות להיות כלי חשוב ליצירת סביבה בטוחה עבור כל המעורבים.

"מצד אחד, השבועות האחרונים הראו שניתן לארגן אירועי ספורט גדולים בצורה בטוחה גם ללא חיסון. מצד שני, עלינו להבין שאפילו שיטות בדיקה מתקדמות וחיסונים הם עדיין לא פתרון הקסם לכל הבעיות שלנו. אנחנו עדיין לא יודעים באמת מה תהיה ההשפעה של החיסונים שנמצאים בפיתוח. אבל, בסך הכל, יש סיבות טובות לאופטימיות זהירה", כתב באך במכתבו.