עו״ד ליאת תבל
עו״ד ליאת תבלצילום: אינגה אבשלום - שיליאן

משרד האוצר, ההסתדרות ונשיאות המעסיקים והעסקים בישראל הגיעו להסכמות לגבי אופן התשלום בעבור ימי הבידוד.

ההסכמות קובעות כי ימי הבידוד ירדו ממכסת ימי המחלה של העובד. התשלום עבור הימים יהיה, כקבוע בחוק. העובד יישא בעלות היומיים הראשונים והמדינה והמעסיקים יחלקו את העלות של יתר הימים, כך שבסופו של יום סך העלות יתחלק בין העובד, למדינה ולמעסיק. על מנת להשלים את הליך חקיקת ההסכמות, הצדדים פנו לבג"צ בבקשה להאריך את ההסדר הקיים.

עו״ד ליאת תבל, אשר יזמה והובילה את העתירה לבג״ץ, הודיעה כי תתנגד למתווה שהציג משרד האוצר ולכן אף לא תסכים לבקשת מתן האורכה בבג״ץ. תבל הודיעה על כך למנכ״לית משרד האוצר קרן טרנר אייל.

״המתווה שהציג משרד האוצר הוא מתווה רע שמגלגל מחדש את הנטל הכלכלי הכבד של ימי הבידוד לפתחם של העובדים והמעסיקים הקורסים. הבידוד הוא איננו המצאה ישראלית ובמדינות רבות בעולם המדינה נושאת בנטל הכלכלי שכרוך בו מתוך הבנה שמדובר במשבר כלכלי קשה ויש להטות שכם ולסייע ולא לברוח מאחריות. למשרד האוצר היו חודשיים לתקן את המצב הזה אבל הוא בחר לגרור רגליים ולגלגל את האחריות הלאה. אנחנו לא נסכים לבקשת האורכה״, ציינה עו״ד תבל, ממשרד MEILAW אשר הגישה את הבג״ץ מטעם חברת 'סל שירותי סיעוד'.

לצד זאת, עו״ד תבל מציינת כי ההסכם עליו הודיע משרד האוצר נטול ביסוס משפטי שכן הוא סוכם עם גוף שאינו העותר הראשי בבג״ץ המדובר ואינו מייצג אף את כלל המעסיקים.

״מדובר במצב מוזר בו המדינה מנהלת סיג ושיח עם גוף שאין לו כל סמכות להגיע להסכמות בבג״ץ הזה. כמו כן, גם במישור המהותי מדובר בגוף שמייצג קומץ של מעסיקים גדולים ולכן לא פלא שהוא מיהר להגיע ל״הסכמות״ על גבם של אלפי מעסיקים שהוא כלל אינו מייצג״, הוסיפה עו"ד תבל.