הטרדות
הטרדותצילום: אייסטוק

הסגר השני גורם למשפחות רבות להגביר את "סיר הלחץ" הביתי והמשפחתי לתקופת זמן לא ידועה.

חוסר הוודאות, היעדר המסגרות, השעמום והחרדה רק מעלים את מספר התקיפות המיניות בתוך התא המשפחתי וברחבי הרשת ומסכנים עוד ועוד צעירים שהמקום שאמור להוות להם מקום מבטחים הופך למלכודת.

נגיף הקורונה שיבש את שגרת החיים של הילדים והנוער. הם מבלים יותר זמן מול המסכים, בשעות לילה מאוחרות ועל כן הם הופכים להיות 'טרף קל' לעברייני מין ולתכנים לא הולמים בכל הפלטפורמות ובעיקר ברשת.

הבעיה הגדולה היא שהורים רבים מאבדים את השליטה על הגלישה של ילדיהם ברשת ולא יודעים כיצד להתנהל כאשר נדלקות נורות האזהרה או חלילה כאשר מתרחשת פגיעה.

רבים מהנפגעים מהם מטאטאים את הפגיעה ולא מייחסים לה חשיבות מתוך פחד להתעמת עם הפוגע או כיוון שאין להם את הכלים הדרושים לסיוע.

כמו כן, הסגר מציף ומעורר בקרב נפגעי עבר את טראומת הפגיעה ומחזיר אותם לאחור והם זקוקים שוב לטיפול.

"מאז הופעתו של נגיף קורונה חלה עליה של 40% במספר הפניות אלינו למרכז. חשוב שהנפגעים ומשפחותיהם יכירו מהן נורות האזהרה בנושא האלימות, מהם גופי הטיפול הנותנים מענה וכיצד יש להתנהל במקרה של תקיפה תוך כדי הסגר ובשגרה. חשוב לנו שכל נפגע או נפגעת ידעו שיש מישהו שיכול לסייע להם", אומר ראש המרכז הישראלי למוגנות ולשעבר רב מחוז מרכז במשטרה, הרב אשר מלמד.

המרכז הישראלי למוגנות החל לפעול לפני כשנה ועיסוקו העיקרי הוא במניעה ובטיפול של נפגעי ונפגעות פגיעות מיניות, המרכז נותן מענה הוליסטי (360 מעלות) לנפגעים ובני משפחותיהם, ללא עלות.

העלייה במספר התקיפות יוצרת זרם פניות הולך ומתגבר למרכז הישראלי למוגנות בבקשה לסיוע וייעוץ. על מנת לצמצם את התופעה פתח המרכז הישראלי למוגנות קו חם שפועל 24/7 וניתן לפנות אליו בכל עת.