אוזן קשבת ויד מושטת
אוזן קשבת ויד מושטתצילום: דוברות

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של אוסטרליה, גוואטמלה, מלטה, קפריסין וטורקמניסטאן עם כניסתם כשגרירים של מדינותיהם בישראל.

במהלך הטקס נוגנו המנוני המדינות על ידי תזמורת המשטרה ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי המצומצם בשל מגבלות הקורונה. לאחר הגשת כתב ההאמנה לנשיא, חתם כל אחד מהשגרירים בספר האורחים.

ראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא היה שגריר מלטה פטריק קול. הנשיא ברך אותו על הגעתו לישראל וציין את המשותף הרב בין ישראל ומלטה. "אני מאחל לכם שתרגישו בבית, אנחנו מדינות שכנות. יש לך היכרות עמוקה עם המזרח התיכון, הקונפליקט בין העמים, שבטים, ומדינות. לצד הקונפליקט הלאומי בין ישראל ומדינות ערב מעולם לא היה ולא יהיה סכסוך בין היהדות לאסלאם," הדגיש הנשיא.

השגריר הודה לנשיא ואמר: "אני מבקש לברך אותך על נאומך המרגש לציון 'ליל הבדולח', הוא הותיר חותם ויישאר בליבי. אני מברך את מדינת ישראל על הסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ. זה שינוי ממשי ואני מקווה שזה רק סימן לבאות, זה חשוב לאזור כולו."

לאחר מכן העניק שגריר אוסטרליה, פול לינדסי גריפית'ס, את כתב ההאמנה שלו לנשיא. הנשיא ציין בפני השגריר כי הוא עדיין נפעם מקבלת הפנים החמה לה זכה בביקורו באוסטרליה בפברואר האחרון וסיפר על התרשמותו מהעם האוסטרלי.

הנשיא התייחס לפרשת מלכה לייפר ואמר: "אני מבקש להבהיר שהחוק הישראלי יכובד וכך גם יכובד החוק האוסטרלי, כפי ששתי המדינות שלנו מכבדות את החוק הבינלאומי. אני מעריך שהנושא ייפתר תוך חודשים ספורים ואני עומד בקשר בנושא עם שר המשפטים ויתר הגורמים הנוגעים לנושא. ההליך כולו שקוף וגם אתם תוכלו לעקוב אחר האירועים כפי שהם," הוסיף הנשיא.

לאחר מכן העניקה שגרירת גוואטמלה אולגה הוליסה אנזוטו אגיולר, את כתב ההאמנה שלה לנשיא. הנשיא ברך את השגרירה שהודתה לנשיא וסיפרה כי כעת כשהעבירו את המגורים הרשמיים לירושלים יש לה את "הזכות להתגורר בעיר המדהימה הזו."

בהמשך קיבל נשיא המדינה את כתב ההאמנה של שגרירת קפריסין טיודורה קונסטנטינידו. הנשיא ביקש למסור דרישת שלום חמה לנשיא קפריסין ידידו הוותיק ואמר: "היחסים המשולשים בין קפריסין, יוון וישראל חשובים לנו מאוד, אנו לא רק שכנים, אנו חברים טובים ופועלים יחד בתחומים רבים מאוד וכך נוסיף לעשות."

השגרירה הודתה לנשיא ואמרה: "בקפריסין ובשגרירות שלנו - לך ולארצך תמיד תהיה אוזן קשבת ויד מושטת. אתה בהחלט יכול לסמוך על זה."

אחרון להגיש את כתב ההאמנה היה שגריר טורקמניסטאן קומקוב טוילי באביביץ. הנשיא הזמין באמצעות השגריר הנכנס את נשיא טורקמניסטאן לביקור בירושלים וזה הודה לנשיא ואמר כי נשיא טורקמניסטן רואה חשיבות רבה ביחסים עם ישראל.