מתי צויג
מתי צויגצילום: יח"צ

תכנית ההכשרה העילית, Cyber4s שמפעילה Scale-Up Velocity מבית Start-Up Nation Central יחד עם מנהלת מקצוע לחיים של צה"ל ומערך הסייבר, קיבלה אמש (שני) את פרס הרמטכ"ל הראשון לחדשנות במסגרת שבוע היזמות הבינלאומי.

התכנית נועדה להכשיר משוחררים טריים בעלי כישורים מתאימים שביצעו שירות משמעותי בצה"ל בתפקידים שאינם טכנולוגיים, לתפקידי כניסה (ג'וניור) בתעשיית הסייבר הישראלית.

Cyber4s נבחרה לצד תוכניות ורעיונות חדשניים נוספים שנועדו להגביר האפקטיביות של צה"ל במגוון תחומים. הזוכים בתחרות נבחרו על ידי וועדה מטכ"לית בראשות תא"ל ערן ניב, ראש חטיבת שילו"ח (שיטות לחימה וחדשנות), קצינים בכירים בעלי ידע וניסיון רב בנושא חדשנות, מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני, פרופ' דפנה שורץ, וסמנכ"ל טכנולוגיה במייקרוסופט, ד"ר תומר סיימון.

התכנית, שפותחה בשיתוף עם חברות סייבר מובילות, מבוססת על ניתוח צרכי תעשיית הסייבר ומספקת קרש קפיצה ייחודי לחיילות וחיילים אשר שירתו שירות משמעותי בצה"ל ואותרו כמתאימים.

היא פותחה עם פרוץ משבר הקורונה, כאשר היא מהווה הזדמנות יוצאת דופן עבור החיילים המשוחררים אשר חלקם לא נערכו ללימודים אקדמיים בשנת הלימודים הנוכחית ובנוסף התקשו במציאת עבודה בשל שיעור האבטלה הגבוה.

במחזור הראשון, הנפתח בחודש יולי, משתתפים עשרות סטודנטים שנבחרו מתוך מאות מועמדים כאשר בוגרי התכנית יוכשרו כמפתחי Full-Stack בתחום הסייבר בחברות הייטק מובילות, בתעשיית הסייבר ובזרועות הביטחון.

היא נשענת על ניסיון עשיר של Scale-Up Velocity בהכשרת מפתחים לתעשייה, בליווי מקצועי של צה"ל באמצעות מנהלת "מקצוע לחיים", של מערך הסייבר ובשיתוף מלא של חברות היי טק מהשורה הראשונה.

במשך ששה חדשים מוכשרים משתתפי התכנית בתכנים טכנולוגיים במתודולוגיות הכשרה של צוותי D&R בליווי מנטורים מהתעשייה, מפתחים פרויקטים מעשיים עם החברות השותפות, מתנסים בראיונות דמה ובסדנאות לשיפור מיומנות רכות המותאמות לעבודה בעידן הדיגיטלי כגון כתיבת קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה, כישורי פרזנטציה, פתרון בעיות, חשיבה עיצובית, משא ומתן, עבודת צוות ועוד.

מתי צויג, מנכ"לית Scale-Up Velocity מבית Start-Up Nation Central אמרה: "Cyber4s היא תכנית חדשנית, פורצת דרך ויחידה מסוגה ואנחנו גאים ונרגשים על זכייתה בפרס הרמטכ"ל לחדשנות. השותפות עם צה"ל ומערך הסייבר ייצרה הזדמנות לאומית להעניק לפוטנציאל אדיר של חיילים משוחררים, שלא שירתו ביחידות טכנולוגיות, קרש קפיצה לתעשיית ההיי טק. תוכנית זו מייצרת חיבור מדויק בין הון אנושי איכותי לצורך ממוקד בתעשייה, בתכנית סקאלבילית שתסייע בקידום הקטר הכלכלי של המשק- תעשיית הטק והחדשנות הישראלית".