ראובן ריבלין
ראובן ריבליןצילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל את פניו של שר החוץ של ממלכת בחריין, ד"ר עבד אללטיף אלזיאני, המבקר לראשונה בישראל.

הפגישה נערכה היום (רביעי) בבית הנשיא. השר חתם בספר האורחים, ולאחר מכן נשאו השניים הצהרות משותפות. בהמשך קיימו השניים פגישה מדינית.

"סלאם עליכום. ברוך הבא לישראל, ברוך בואך לירושלים. ברצוני להביע את תודתי והערכתי להוד מלכותו, המלך חאמד בן עיסא אל ח'ליפה ולכל אזרחי בחריין", אמר ריבלין לשר החוץ.

''בעיר הזאת ממש, כתב שלמה המלך: 'עֵת לֶאֱהֹב וְעֵת לִשְׂנֹא עֵת מִלְחָמָה וְעֵת שָׁלוֹם'. אדוני שר החוץ, העולם מתמודד עם גלי שנאה ומלחמות כל העת, לכן אני גאה במיוחד ונרגש מכך שעמינו הראו לעולם שאף על פי כן זו העת לשלום. העולם כולו צריך לראות את דגלי ישראל ובחריין מתנופפים זה לצד זה היום בבית הנשיא וברחובות ירושלים.

"זהו עידן חדש של ידידות ושיתוף פעולה. ברוח הזאת, אני שמח לקבל את פניך כידידי. אני מקווה שבקרוב נראה את סיום האיום של וירוס הקורונה, ונוכל לקבל יותר תיירים, ביניהם תיירים רבים מבחריין".

ריבלין הוסיף: "ישראלים רבים נרגשים לבקר במדינתך, אך שיתוף הפעולה בינינו יכול להתחיל עוד קודם. ישראל פועלת רבות ובגאווה למען פיתוח טכנולוגיות מים, ביטחון תזונתי, בריאות, איכות הסביבה, ועוד. אנו חולקים רבים מהאתגרים הללו, יחד נוכל להתגבר עליהם. יחד נוכל לעשות רבות למען עתיד טוב לכל עמי האזור. וכן כוונתי היא עתיד טוב יותר, לכל העמים, גם כמובן שכנינו הפלסטינים".

"הידידות החדשה בין ישראל לבחריין, ולבין מדינות נוספות באזורנו, מבהירה כי השלום אפשרי, והעולם לא יחכה. לפלסטינים ברצוני להבהיר כי ישראל רוצה לחיות בשלום במרחב. יהודים ומוסלמים, כולנו בניו של אברהם, ישראלים ופלסטינים- לא נגזר עלינו לחיות יחד, נועדנו לחיות יחד. הגיע העת לבנות אמון ולעשות שלום".

ריבלין הוסיף: ''אדוני שר החוץ, היום גם כאשר אנו מציינים אירוע משמח זה, איננו שוכחים את אובדנו של ראש ממשלת בחריין המנוח, ח'ליפה בן סלמאן אאל ח'ליפה. הרשה לי להביע את תנחומיי בפניך ובפני המלך ותושבי בחריין כולם, ולקוות שיחד נדע רק זמנים טובים ושגשוג.

''לסיום, כבוד גדול עבורי להזמין את מלך בחריין לביקור בירושלים. אלוהים יברך את ישראל, אלוהים יברך את בחריין", אמר הנשיא.

שר החוץ הודה לנשיא על הדברים החמים היוצאים מהלב ואמר כי את אותם הדברים בדיוק מבקש העם בבחריין להשיג: ''שלום, סובלנות, דו-קיום גם בזמן מחלוקות ואמונה אמיתית בשלום. אלה הערכים שמוביל המלך באזור ומתוך ערכים אלה אנו מאמינים כי השלום אפשרי. אנחנו יודעים כי יהיו אתגרים. אך אנו יודעים גם שנוכל להם. אעביר את הזמנתך האדיבה למלך ואת דרישת השלום ממך. גם תנחומיך יועברו בתודה''.

נשיא המדינה העניק לשר החוץ את הקוראן בתרגום אביו, פרופ׳ יוסף יואל ריבלין ז״ל, ושר החוץ הודה לו ואמר: ״זוהי מתנה שאנצור כל חיי״.