לבעלי לב חלש. זושא
לבעלי לב חלש. זושאIstock

למען אחיי | זושא | קליפ

צמד החסידים החדשים שמקשטים את ז'אנר 'מוזיקת העולם' בראש מצעדי מגזין המוזיקה 'בילבורד' ביידישקייט היפסטרי-אמוני, לא עוצרים.

שלמה גיסין וזכריה גולדשמידט, שהספיקו בתקופה האחרונה להתמסד ולהקים בתים נאמנים בישראל, ממשיכים גם בזוגיות המוזיקלית ביניהם ומעצימים אותה בכישרון תמים, פותחים לקהלם השבוי שער אחד של אמת פנימית ושל טהרה בינות לארבעים ותשעה שערי ראוותנות וזיוף המאפיינים את תעשיית הבידור של ארצות הברית, ונותנים לנו לעבור ולהיכנס בו.

האזנה ל'למען אחיי ורעיי', כמו האזנה לשאר ניגוניה של 'זושא', היא טריפ רוחני אל הקודש בפנים של דבקות ובעיניים עצומות, בפאות ארוכות, מסולסלות ומתנדנדות עם קצב השיר, במעילים שחורים-מסורתיים עם מכנסי ג'ינס, בנקודות הטובות והיפות של תורת החסידות שלא רואות כל רע, ובתקופה הלא פשוטה שאנו נמצאים בה, זו ממש גאולה. לפצועי הנפש ולבעלי לב חלש מומלץ לצרוך שניים עד שלושה שירי זושא ליום הפועלים לחיזוק החוסן הנפשי והמבט האופטימי על החיים.

חוסר הבהירות והדיקציה הלירית של גיסין, העיבוד שובה הלב והקולות השניים, יחד עם נגינתו המופלאה של גולדשמידט, כל אלו מצטרפים לאמנות המיני-קליפ ומגישים למאזין התגלות מוזיקלית מזן חדש שהפליג אלינו מעבר לים ומחכה שנשאף ממנו ונתמלא בהרגשה חדשה, הרגשת של אני 'למען אחיי ורעיי', הרגשה של אחדות.

תודה זושא.