יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: Flash90

שר הבריאות יולי אדלשטיין (הליכוד) טען הבוקר (ראשון) בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm כי קצב החזרה לשגרה תלוי גם בסדרי העדיפויות של אזרחי ישראל.

"אנחנו באנו והצגנו בצורה מסודרת איפה יש יותר ואיפה פחות סכנה אפידמיולוגית, נכון שבחינוך יש סכנה אבל אילו כולם היו לא רק מצהירים על חינוך כערך עליון אלא אומרים 'לא ניתן לפתוח דבר אחר לפני שפותחים את כל הכיתות במערכת החינוך' כך היינו פועלים", טען השר.

לדבריו, "ההורים היו צריכים לומר 'קודם כל הילדים חוזרים לבתי הספר' אבל לצערי הרב ההורים רוצים להחזיר את הילדים ורוצים עוד אלף ואחד דברים".

אדלשטיין הוסיף ואמר: "משרד הבריאות אף פעם לא היה בדעה שאסור לחדש את הלימודים. אין שום גורם במדינה שבאמת, אבל באמת, שם את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות כי גם וגם לא נקרא סדר עדיפויות. אי אפשר לומר כל פעם בכל תחום משרד הבריאות אשם - נגיף קורונה אשם. נמאס לי לראות איך מגלגלים על אנשי משרד הבריאות רובם ככולם רופאים את האשמה בכול דבר. הם לא אשמים שמשהו סגור. אנחנו ממליצים המלצות רפואיות ושאר הגורמים כל אחד בתחומו צריכים לדאוג שההחלטות יבוצעו".

בהמשך התייחס השר התייחס לחיסונים נגד קורונה שנראים קרובים מתמיד, ולרעיון לחוק שיחייב התחסנות נגד קורונה: "אנחנו במשאים ומתנים עם חברות נוספות. זה לא נגמר עד שזה נגמר, נכון שהיו לנו תחזיות מדויקות וחתמנו עם החברות הנכונות ביותר אבל גם אצלן אין עדיין חיסון ביד ואנחנו מקווים לתוצאות טובות", והדגיש: "מעולם לא הייתי בעד חיסון חובה בישראל".

"קורא לכחול לבן להגיע להבנות"

שר הבריאות התייחס להפגנה שהתקיימה בשבוע שעבר מול בית משפחת פרקש השכולה, ואמר: "אני מגנה, המעשים האלה מיותרים לגמרי, אני דרך אגב גם חושב שכדאי לכבד את פסיקת בג"ץ בזמנו לגבי הפגנות ליד בתים של אנשי ציבור, ליד הבית שלי כל יום יש הפגנות פחות או יותר לפעמים אנשים טובים שדואגים לפרנסתם ולפעמים כל מיני בריונים אבל שימוש במושגים שלפעמים משתמשים בהם לפעמים בהפגנות האלה צריך לעבור מן העולם. גם כאן הייתי מציע אכיפה קצת יותר רצינית בנושא הזה לגבי נאצים כפי ששמענו וכינויים נוספים".

בהמשך נשאל אדלשטיין על תפקוד ממשלת האחדות והאפשרות לבחירות, והשיב: "הדבר אחרון שאנחנו צריכים כרגע זה בחירות ואני בהחלט קורא לכחול לבן להגיע להבנות. אנחנו צריכים להיאבק בקורונה. אני לא יודע אם גנץ ויתר על רעיון הרוטציה".

בתשובה לשאלה על האפשרות של חקיקת "החוק הצרפתי" ענה השר: "חוק צרפתי אינו מתאים למדינת ישראל ולכן הנושא הזה אינו על הפרק".

על הקשר בין הקדמת הבחירות להשפעה על משפטו של ראש הממשלה נתניהו, אמר אדלשטיין: "המשפט כבר יצא לדרך, אני לא מבין למה זה קשור בכלל לבחירות, יש הפרדת רשויות במדינת ישראל. אני חושב שכולם צריכים לעמוד על נושא הפרדת רשויות, מה קשור הבחירות למשפט, לא קשור אחד בשני בשום צורה".

לסיום, הביע אדלשטיין את שמחתו על הסרת ההגבלות מעל יונתן פולארד מהכלא, ונזכר כי היה השר הראשון שהגיע לבקרו בשנת 1997, "לאחר מכן קיימתי לא מעט פגישות בסנאט ובקונגרס עם נבחרים בארה"ב ואחר מהם סנטור מאוד מוכר ובכיר אמר לי משפט שמהדהד אצלי בראש עד היום - 'אילו לפני כמה שנים הייתם מדברים כמו שאתם מדברים היום יכול להיות שפולארד מזמן היה מתהלך חופשי'. חבל מאוד שבאמת פספסנו את ההזדמנות להודות מצד ממשלת ישראל במעשה, כמו שעשתה ממשלת נתניהו הראשונה שהוציאה הודעה רשמית והתנצלה בפני ממשל ארה"ב, אבל כנראה שהיה כבר מאוחר מדי. יונתן בילה עוד שנים ארוכות בכלא ועד אתמול היה תחת הגבלות. אני מקווה שבקרוב מאוד נראה אותו בישראל".