השר ביטון: אי הגשת תקציב - פשע כלכלי

השר מיכאל ביטון (כחול לבן), השר לעניינים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, סייר היום בבית אל והתייחס לסוגיות הפוליטיות המרכזיות.

"חוק הגיוס מתקדם, אנחנו עובדים עם הליכוד ועם המפלגות החרדיות כדי להביא נוסח מוסכם. אנחנו בכיוון 80-90 אחוזי הסכמה על החוק הזה. והוא צריך לקבל את ברכת היועץ המשפטי ולעמוד בסטנדרטים של בג"ץ, אלה התנאים, אנחנו קבענו שהדברים יעשו בהסכמה. אנחנו מקווים שהממשלה תאריך ימים כי חוק כזה דרמטי והיסטורי, צריך לקבל ולאכוף מחייב יציבות שלטונית", אמר השר ביטון לערוץ 7.

לדבריו, "החוק יכלול מתווה רב שנתי צמיחה במספרים של חרדים שמתגייסים לצבא, בין כיחידים ובין בתוכניות מיוחדות כפי שעשינו בגבעתי, בנח"ל, אפשר לעשות בגולני, צנחנים ובעוד יחידות בצבא, ולצידו עידוד גם עידוד חלק מהחרדים שקיבלו פטור משירות צבאי, לעשות שירות אזרחי ושירות לאומי".

"כל אדם צריך לשרת את המדינה. כולם מדברים על חרדים, אבל גם ערבים לא עושים שירות לאומי וגם לצד בנות דתיות שעושות שירות לאומי מעולה יש חלק שלוקחות את הפטור ולא משרתות. אנחנו מבקשים לבנות את 'מתווה השירות' כך שאדם ישרת את מדינתו, בעדיפות בצבא או בשירות לאומי או אזרחי, או חצי ביטחוני - משטרה, איחוד והצלה, מד"א וזק"א. אלה כוחות שמחזקים את הביטחון ומספקים גם שירות קהילתי וחינוכי וחברתי כפי שרבים עושים. המטרה היא את ההשתתפות של צעירים ישראלים בשירות המדינה. הם גם ייהנו מהזכויות של חייל משוחרר".

השר ביטון התייחס להקמת ועדת החקירה הממשלתית לבדיקת רכש הצוללות וכלי השיט. "אנשים חושבים שזה לגופו של אדם, אבל זה לגופו של עניין. יש פה תהליך של רכש של כלי אסטרטגי עוצמתי שנפלו בו פגמים. יש פה אמירה גם של מנכ"לי משרד ביטחון קודמים כמו דן הראל, ושר ביטחון קודם, בוגי יעלון, שאומרים שהדבר הזה חייב להיבדק. עם כניסתנו לתפקיד הטלנו על צוות להציג לנו את תהליך הבדיקה. בצוות הזה יש אנשים רציניים - השופט מחוזי אמנון סטרשנוב, מפקד חיל הים, ומומחית לרכש גם במשרד ראש הממשלה וגם במשרד הביטחון. הם יבדקו את התהליכים ואת הנהלים, ההשפעות, האינטרסים, הלחצים והמתווכים כדי שתופעה כזו לא תהיה בעתיד".

הוא מספר על הדאגה שלו מהמצב הפוליטי ומאי אישור התקציב. "אם הליכוד אחראי הוא יביא את תקציב 2021 לממשלה ואז נביא אותו לכנסת. אם הליכוד רוצה להשאיר מדינה שלמה בת ערובה לגורלו של אדם אחד ולהשאיר את המדינה בלי תקציב, זה פשע כלכלי ולא ניתן לזה יד. זו פגיעה ברשויות המקומיות, פגיעה בעמותות, פגיעה באזרחים, במובטלים, בעצמאים. ממשלה שלא מביאה תקציב 2021 אין סופה להתקיים".

"אם הליכוד לא יביא את תקציב 2021 לממשלה תוך שבועיים, לצערי אנחנו צועדים לבחירות. זה עצוב. בשלושה מיליארד שקלים שבחירות עולות אפשר היה לתת 30 אלף מענקים של 100 אלף שקלים לעסקים. אז אנשים צריכים להחליט מה טובת המדינה. בעיני כחול לבן טובת המדינה היא תקציב מאושר ויציבות שלטונית לצד עצירת השנאה ואת השיסוי וההסתה שנקלע אליה במערכת בחירות נוספת".

על המחלוקות בתוך מפלגתו אומר השר ביטון, "לכחול לבן יש מנהיג אחד שראוי להיות ראש ממשלה. שר הביטחון בני גנץ ישר, הגון, מחויב לטובת ישראל וכולנו מחוייבים למנהיגותו. חלק מהשרים לא הגיעו לישיבת הממשלה כי הנושא שלהם לא מתקדם בגלל, שהממשלה לא רוצה לאשר תקציב ולהיות אפקטיבית. אנחנו מאוחדים סביב מנהיגותו של בני גנץ. גם אם קשה פוליטית מתמידים ונעשה את מה שטוב לאזרחי מדינת ישראל".

לשאלה האם הוא מודאג שחילופי השלטון בארה"ב ישפיעו על ההתיישבות ביהודה ושומרון עונה השר מיכאל ביטון, "אנחנו מאמינים שהגישה כלפיי הקשר עם השותפה שלנו, ארה"ב, היא גישה דו מפלגתית, שאומרת שאנחנו חייבים כאזרחים וכמנהיגים בישראל לבנות שותפות עם הרפובליקנים והדמוקרטים יחדיו. גם שם העם חצוי. הגישה יוצרת קשרים אסטרטגיים עם כולם והם רוצים בטובתנו, עם הבדלים כאלה ואחרים".

הוא סיפר כי השר בני גנץ סיכם בנסיעות לארה"ב על עסקה ביטחונית משמעותית. "העסקה נותנת לנו יתרון יחסי עתידי באמצעים ובכלים הטכנולוגיים שלנו. את זה אנחנו עושים עם אנשי המקצוע הבכירים, גם בצבא וגם במשרד ההגנה האמריקני. אנחנו מאמינים שביידן רוצה בטובת ישראל"

"לגביי ההתיישבות, האמונה שלי היא שאף אחד לא יעשה עבירות בניה, לא יהודים ולא פלסטינים, אבל כן צריך לדאוג לצמיחה טבעית וריבוי טבעי, כמו שראינו היום בבית אל שיש תב"ע כחוק ובניין כחוק, שם צריך לעזור - כמובן ליהודים, אבל גם לפלסטינים. השקט הביטחוני הזה שיש פה היום הוא לטובת כולנו. הפעילות הכלכלית הזו היום ביהודה ושומרון והיציבות האזרחית הוא האינטרס הלאומי של כולם", דברי ביטון.

השר מיכאל ביטון בסיור בבית אל

בביקור נחשף השר לאתר חלום יעקב, בו על פי המסורת חלם יעקב אבינו את החלום על הסולם שעליו עלו וירדו מלאכים. בהמשך קיבל ביטון הדרכה על האתר הארכיאולוגי בו נמצאו ממצאים על יישוב יהודי גדול בתקופת בית שני ובתקופות נוספות.

במהלך הסיור הסביר ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, לשר ביטון על האתגר אותו מבקשים במועצה לקדם, והוא בינוי בסיס חטמ"ר בנימין על מנת לאפשר בניית עוד 350 יחידות דיור על הקרקע, כפי שאושר בתב"ע.

בהמשך הגיע השר לשכונה 'משכנות בית אל' שכונה בה מתגוררים כ-70 משפחות אשר אינן מחוברות לתשתית חברת חשמל וסובלות מהפסקות חשמל מרובות. השר הבטיח לבחון פתרונות הומניטריים לתושבים.