לומדי הדף היומי סיימו בימים הללו את מסכת עירובין ועברו למסכת פסחים, אך מסתבר שלימוד המסכת המורכבת, עירובין, העסיק לא רק מבוגרים אלא גם ילדים. בבית הספר נועם מוריה בעפולה ערכו סיום למסכת אותה למדו במסגרת התלמוד הישראלי.
הרב עדי גבר, מנהל בית הספר, מספר על הנגשת המורכבות התלמודית שבמסכת הלא פשוטה גם לילדים: "אנחנו לומדים את הדפים הנפלאים של התלמוד הישראלי והם מבארים לילדים את המושגים די בפשטות. התלמידים נחשפו למושגים הבסיסיים של מסכת עירובין כמו מבוי, קורה, מחיצות, לחי וכו'. הם למדו את כל המושגים הללו בשמחה ולמדנו בשתי רמות. חלק מהזמן היינו בסגר והלימוד היה מרחוק, שלחנו סרטונים ולמדו בבתים. מעבר לכך יש המחשה ויזואלית בדפי התלמוד הישראלי".
מוסיף הרב גבר ומציין כי הלימוד במתכונת 'התלמוד הישראלי' אינה על הסדר של המסכתות אלא למידה של עקרונות הסוגיה הנדונה באופן רחב יותר, מה שמקל על תלמידים צעירים ללמוד את הדברים. "אנחנו לומדים את המעטפת בשפה קלה וכך רוכשים את הכרת המושגים, ובעתיד כשילמדו את הגמרא על בוריה יהיה להם הבסיס של הבנת המסכת".
כמי שבעבר חינך לאורך 11 שנים בישיבה תיכונית מודע הרב גבר לאתגר הנגשת לימוד הגמרא לתלמידי תיכון ולהערכתו ועל פי ניסיונו הוא סבור, די בביטחון, כי לו היו תלמידי התיכון שלימד מתוודעים ללימוד הגמרא בצעירותם במתכונת זו הדברים היו קלים ונגישים עבורם הרבה יותר בהמשך.
עוד מספר הרב גבר כי בבית הספר שלו לומדות את המסכת שתי קבוצות, קבוצת הבנים וקבוצת הבנות, ומסתבר ש"ההתלהבות אצל הבנות לעיתים גדולה מזו של הבנים". את ההסבר לכך הוא מוצא בדברי הרב אביגדור נבנצל שאמר בעבר על הקביעה ש'גדול המצווה ועושה ממי שאינו מצווה ועושה' משום ש"היצר הרע עובד אצלם יותר חזק. בנות משוחררות מהעניין הזה ולכן הלימוד שלהן הרבה יותר זורם ובהתלהבות".