המפגש הנשי
המפגש הנשיצילום: 'זום'

"רשת נשים בדיפלומטיה" ומשרד החוץ הישראלי, יחד עם ממשלות איחוד האמירויות הערביות וממלכת בחריין קיימו היום (חמישי) אירוע דיגיטלי ייחודי שבחן את תפקידן של נשים בדיפלומטיה 20 שנה לאחר אימוץ החלטה 1325 של האומות המאוחדות.

באירוע השתתפו שלוש דיפלומטיות בכירות מהעולם: השגרירה מירב אילון שחר, שגרירת ישראל לאו"ם בג'נבה, השגרירה הודא נונו - לשעבר שגרירת בחריין לארצות הברית והשגרירה לאנה נוסייבה - שגרירת איחוד האמירויות הערביות באו"ם.

השלוש הדגישו את הצורך במעורבותן של נשים בקידום השלום והביטחון במזרח התיכון ובעולם ושוחחו על חלקן של נשים בדיפלומטיה 20 שנה לאחר אימוץ החלטת האו"ם 1325.

מטרת האירוע היא להדגיש את חשיבות מעורבותן הפעילה של נשים בקידום השלום והביטחון במזרח התיכון ומחוצה לו. באירוע הווירטואלי השתתפו דיפלומטים מאבו דאבי, בחריין, ישראל ומדינות נוספות.

את האירוע הובילה מייסדת 'רשת הנשים בדיפלומטיה' וחברת ההנהלה, עו"ד שרה וייס מעודי, המכהנת כיום כיועצת המשפטית של משלחת ישראל לאו"ם בניו יורק.

השגרירות אילון שחר, נונו ונוסייבה הדגישו בדבריהן את האתגרים העומדים בפני נשים דיפלומטיות במזרח התיכון כיום, ואת חשיבות שילובן הפעיל של נשים בקבלת החלטות במדינותיהן.

הן גם דנו בחזון שלהן לגבי האופן שבו מגדר צריך למלא תפקיד בשלום החדש במזרח התיכון. השגרירות שיתפו מניסיונן וחוויתן האישית כנשים שעובדות בתחום הדיפלומטיה.

השגרירה אילון שחר אמרה כי "נשים צריכות להוות חלק בלתי נפרד מקידום השלום במזרח התיכון".

השגרירה נונו הוסיפה "אני בחריינית. אני אישה. אני אמא. אני יהודייה. אני מגיעה מעם מתקדם המאפשר למנהיגים הטובים ביותר להוביל לא משנה מי הם".

השגרירה נוסייבה עוד אמרה כי "איחוד האמירויות וישראל הן בין המובילות בתחום השוויון המגדרי באזורנו, ואנו מאמינות כי הסכם השלום בין מדינותינו כבר מתחיל לטפח שותפויות שיפתחו הזדמנויות עצומות לנשים באזור".

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, התייחס באירוע לחשיבות יישום החלטת 1325 ולצורך המהותי בקידום שוויון מגדרי ברחבי העולם, בהתאם ליעדי של האו"ם.

"בדיוק כמו שהאזור שלנו עובר שינוי משמעותי, כך אני מקווה שהתפקיד שנשים ממלאות בקידום השלום והביטחון במזרח התיכון ובעולם יעבור גם הוא שינוי מהותי. אנחנו צריכים שנשים ייכללו בכל שלב של קבלת החלטות מכיוון שעולם שבו יש שוויון בין המינים הוא עולם טוב יותר עבור כל תושביו" אמר ארדן.

זה היה אחד האירועים הרשמיים המשותפים הראשונים בין ממשלות ישראל, בחריין ואיחוד האמירויות, חודשים ספורים לאחר חתימת הסכם אברהם. שלושת השגרירות התחייבו להמשיך את הדיאלוג החשוב בנוגע למגדר ולנושאים אחרים בעלי אינטרס הדדי.

רשת "נשים בדיפלומטיה" היא יוזמה המנוהלת על ידי משרד החוץ הישראלי ושמטרתה ליצור שותפויות בין דיפלומטיות ישראליות וזרות ולקדם את מקומן של נשים בשירות החוץ.