מה יש לנו במזון? אילוסטרציה
מה יש לנו במזון? אילוסטרציהצילום: istock

המזון אותו אנו צורכים מדי יום לא מכיל רק ויטמינים ומינרלים מועילים, אלא גם כמויות גדולות במיוחד של חלקי פלסטיק זעירים המצטברים בגוף לאורך השנים.

הקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF) ערכה מחקר לאורך שנת 2019 וממנו עולה כי מדי יום אנו צורכים כמות חלקיקי פלסטיק מיקרוסקופיים המצטברים בגופנו לאורך השנים.

סוכנות הידיעות "רויטרס" בדקה ומצאה כי מדי שבוע מצטברים בגופנו חלקיקי פלסטיק מקירוסקופיים המגיעים לגודל כרטיס אשראי, בחודש שווה כמות הפלסטיק שצרכנו תוך כדי אכילה ושתייה עד לגודל של קוביית לגו 4 כפול 2 סנטימטר, ובתוך שנה כמות הפלסטיק שהצטברה בגופנו שווה לגודלה של קסדת כבאי אש. לאורך שנות חיים אנו צוברים בגופנו כמות של 20 ק"ג חלקיקי פלסטיק מיקרוסקופיים.

על פי המחקר של WWF מרבית חלקיקי הפלסטיק המיקרוסקופיים נכנסים אל גוף האדם במי השתיה אותם אנו שותים מתוך צינורות או בקבוקי פלסטיק, אך גם מזונות אחרים כמו דגים ומאכלי ים שונים מכילים כמויות גדולות של פלסטיק שמצטבר בגוף האדם.

המחקר החדש מצטרף לשורת מחקרים קודמים שאישרו כי בני אדם אוכלים כמויות גדולות של פלסטיק המזיק לגוף במזונות והשתייה אותם אנו צורכים. כעת, מחקר נוסף שפורסם בשנה שעברה בכתב העת Environmental Science and Technology טען כי ייתכן ובני אדם עשויים לצרוך בין 39,000 ל-52,000 חלקיקי מיקרו-פלסטיק מדי שנה, אך כאשר מוסיפים לכך את חלקיקי המיקרו-פלסטיק אותם אנו שואפים באוויר, המספר קופץ עד לרמה של 74 אלף.

בשנת 2017 ביצעו חוקרים מקינגס קולג' בלונדון מחקר שמצא כי הצטברות גדולה של חלקיקי פלסטיק בגוף עלולה להביא להרעלה מאחר וחלקם מכילים רעלים וכימיקלים שונים, וחוקרים מאוניברסיטת ג'ון הופקינס מצאו כי הפלסטיק המצטבר בגוף פוגע במערכת החיסון ומפר את איזון המעיים.