כתובות נאצה אנטישמיות בצרפת
כתובות נאצה אנטישמיות בצרפתצילום: ללא קרדיט

קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל, אומרת כי בית המשפט בגרמניה שגזר מאסר עולם על הרוצח שביצע את הפיגוע סמוך לבית הכנסת בהאלה ביום הכיפורים בשנה שעברה, העביר מסר משמעותי לשונאי היהודים.

"ההחלטה מעבירה מסר של אפס סובלנות למעשים של קיצוניים ואני מאמינה שהמסר הזה יצא גם מגבולות גרמניה", אומרת נוריאל לערוץ 7.

לדבריה, "בשנים האחרונות אנחנו רואים מגמה מאוד מטרידה של גלובליזציית ארגוני עליונות הגזע הלבן וכך הקיצונים מהווים השראה אחד לשני. גם במקרה הזה הרוצח סטפן באלייט שאב השראה ממבצע הפיגוע בניו זילנד. הם מסתכלים אחד על השני ומעתיקים את מעשי הזוועה. זו מגמה מאוד מסוכנת".

"אנחנו רואים כמה מגמות בתחום האנטישמיות שהן מאוד מטרידות. יש עלייה בחומרת האנטישמיות בשנים האחרונות. האנטישמיות הופכת להיות סכנה ברורה וממשית לחיי יהודים. ארה"ב היא מקום מאוד נוח ליהודים לחיות בו אבל התגברות האנטישמיות מהווה סוג של הלם. אלו כבר לא רק מלים אלא גם מעשים. הדבר השני שמדאיג הוא שבתי תפילה הופכים להיות יעד למתקפות וזו מגמה. במצב כזה כל בני הדתות הופכים להיות מאותו צד של המתרס, אבל זו סכנה גדולה ליהודים", מוסיפה נוריאל.

היא מסמנת את הנקודות בהן צריך לרכז את המאבק באנטישמיות.

"המאבק הוא רב שכבתי. אי אפשר לנצח את האנטישמיות בפעילות אחת וצריך גם להוסיף מנהיגות שלוקחת אחריות. אחד הדברים המרכזיים שנכנס לחיינו לפני 30 שנים והולך ומתגבר הוא השנאה ברשת. זה הפך קטליזטור גם להפצת רעיונות אידיאולוגיים ולמרבה הצער גם לשידור של מעשי זוועה. הרוצח בפיטסבורג פרסם את משנתו בפייסבוק כשהוא יוצא נגד יהודים. דבר נוסף שצריך להיאבק בו הוא איסוף כספים לשם אותן מטרות קיצוניות".