עמיר פרץ
עמיר פרץצילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה עמיר פרץ הודיע בצהריים (רביעי) על פרישתו מראשות המפלגה. זאת במטרה לאפשר למנהיג חדש להיכנס למפלגה ולשקם אותה.

"מתוך תחושת אחריות המוטלת עליי, אני מודיע כי בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת העבודה ולא אעמוד בראש הרשימה לכנסת", כתב השר פרץ בפייסבוק. "בעת הזו מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו"ר חדש והנהגה חדשה".

פרץ שמתכוון להתמודד לתפקיד נשיא המדינה בבחירות בחודש יוני, דחה הצעה של גנץ להשתלב ברשימת כחול לבן. "לאחרונה דחיתי אפשרות להיות משוריין במקום בטוח בצמרת כחול לבן, מתוך גישה כי אינני מייצג את עצמי בלבד אלא תנועה שלמה שמכילה אנשים ומנהיגים מצוינים בכל רחבי הארץ ומובילה תפיסת עולם ערכית".

עוד כתב פרץ: "עשיתי הכול במערכות הבחירות הקודמות כדי להביא לחילופי שלטון. אך כאשר בני גנץ קיבל החלטה אמיצה בעת משבר עולמי להקים ממשלת רוטציה שוויונית החלטתי לתמוך במהלך הזה. בחרנו בפשרה מתוך הסתכלות מפוכחת על מצב המדינה, מצב החברה הישראלית והמציאות הפוליטית".

סקר מנו גבע וחדשות 12 שפורסם אמש (שלישי) מעלה כי לו היו הבחירות היו נערכות היום מפלגת הליכוד היתה ממשיך לשמור על ההובלה.

על פי הסקר, במקרה כזה היה הליכוד מקבל 29 מנדטים ומפלגת "תקווה חדשה" בראשותו של גדעון סער היתה מקבלת 18 מנדטים, 3 פחות מהסקר הקודם.

מפלגת "יש עתיד" בראשות לפיד היתה מקבלת 16 מנדטים, וימינה בראשותו של נפתלי בנט מקבלת 13 מנדטים.

הרשימה המשותפת נחלשת ל-11 מנדטים, מפלגות ש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת.

ישראל ביתנו בראשותו של ליברמן מקבלת 7 מנדטים ואילו מרצ וכחול לבן מקבלות חמישה מנדטים כל אחת.

העבודה בראשות עמיר פרץ (1.7%) גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס (0.2%) והבית היהודי בראשות הרב רפי פרץ (0.1%) לא עוברות את אחוז החסימה.

עוד בדק הסקר מה יקרה לו תקום מפלגה בראשותו של רון חולדאי ומפלגת רע"ם תרוץ בנפרד מהרשימה המשותפת.

הליכוד מקבל במקרה כזה 29 מנדטים, תקווה לישראל בראשות גדעון סער - 16 מנדטים, יש עתיד בראשות לפיד - 14, ימינה בראשות בנט - 13, הרשימה המשותפת - 11, ש"ס ויהדות התורה - 8, ישראל ביתנו - 7, מפלגה בראשות חולדאי - 6, כחול לבן ומרצ - 4 מנדטים כל אחת ורע"ם לא היתה עוברת את אחוז החסימה (1.1%).

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 575 נשאלים טעות דגימה 4.2%-+ מועד איסוף הנתונים: 22 בדצמבר 2020